به گزارش ایرنا، محمد محمدپور در پیام روز چهارشنبه خود آورده است: خبرنگاری، حرفه‌ای مهم و جریان‌ساز و خبرنگار نبض تپنده و روح پرسشگر جوامع بشری، وجدان بیدار جامعه و روشنی بخش راه و رسم زمانه خویش است و آگاهی، پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو کوشش ها و مجاهدت های خبرنگاران و اصحاب قلم قابل دسترسی است.
این پیام افزود: در دنیای کنونی که قدرت رسانه عامل تعیین کننده در جهان محسوب می شود، توسعه و تقویت بنیان‌های اجتماعی جامعه در گرو تلاش انسان های آگاه و هوشیاری است که به عنوان کنشگران عرصه اجتماع نقش‌آفرینی می‌کنند و به عبارتی در جهان امروز، خبرنگاری یعنی اندیشیدن فراتر از روزمره گی‌ها.
یکی از مهم ترین ویژگی های خبرنگار، داشتن عشق و علاقه به این حرفه است بر این اساس، کسی باید وارد عرصه جذاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شم خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق و نیز اخلاق و تعهد حرفه ای برخوردار باشد و با پرهیز از کنش های احساسی، بکوشد رویدادها را همان طور که اتفاق افتاده منتشر کند.
بدون شک رسالت سنگین خبرنگاری، چیزی جز تجسم امانت، مسئولیت و تعهد نیست که همواره خبرنگاران آن را باجان و دل به دوش کشیده اند و دستیابی به قله‌ های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور جز با حق‌جویی و مجاهدت فعالان عرصه رسانه در آگاهی بخشی ممکن نخواهد بود.
17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، بهانه ای است که علاوه بر اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‏اطلاع رسانی بر این مساله تاکید شود که خبرنگاران نقش حساسی در شفافیت امور و گسترش مشارکت عمومی در جریان توسعه و ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی ‏دارند.
ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه خبرنگاری به ویژه شهید محمود صارمی، خبرنگار جمهوری اسلامی ایران که به دست طالبان جاودانه شد، این روز را به تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری و سایر عوامل و دست اندرکاران سخت کوش و پرتلاش عرصه خبر کشور به ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان شرقی تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون آنان را از درگاه خداوند یکتا خواهانم.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.