محمدحسین تاجیک روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: توسعه کشت گلخانه ای، یکی از مهمترین راه های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است چرا که با استفاده از این شیوه کشت، مصرف آب مدیریت می شود، با آفات و بیماری های گیاهی به راحتی مبارزه می گردد، فرصت های شغلی پایداری ایجاد شده و میزان تولید از افزایش بیشتری برخوردار می شود.
وی افزود: دولت به منظور حمایت از کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، به ازاء احداث هر متر مربع گلخانه محصولات سبزی و صیفی یک میلیون و 500 هزار ریال ( 15 میلیارد ریال برای هر هکتار گلخانه) و برای احداث هر متر مربع گلخانه گل شاخه بریده 3 میلیون و 500 هزار تا 4 میلیون ریال (35 تا 45 میلیارد ریال برای هر هکتار گلخانه) تسهیلات با نرخ سود 14.5 درصد اعطا می کند.
وی اظهار داشت: مدت بازپرداخت این وام، پس از 2 سال تنفس، 5 سال می باشد.
تاجیک گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین به منظور حمایت از تولید کنندگان بخش خصوصی، شرایط اعطاء مجوز احداث گلخانه را تسهیل کرده و در کمتری زمان، مجوزات لازم را صادر می کند.
وی افزود: در حال حاضر 380 هکتار گلخانه تولید سبزی و صیفی و گل شاخه بریده در شهرستان ورامین مستقر است.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی، 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.