حسین امیری کار آفرین این مزرعه روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح تولیدی و اشتغالزا گفت: این اولین مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان قلعه گنج است که با سرمایه اولیه 400 میلیون ریال راه اندازی شده است.
به گفته امیری این مجموعه بدون دریافت تسهیلات بانکی در روستای چاه لک شهرستان قلعه گنج آغاز بکار کرده و در صورت ادامه فعالیت و کسب حمایت های مورد نیاز قادر است پس از طی مراحل آزمایش، ظرفیت رسمی خود را تا پروار200 قطعه جوجه شترمرغ در سال افزایش دهد.
وی ظرفیت کنونی این مزرعه را 30قطعه عنوان کرد و ابراز داشت :شهرستان قلعه گنج پتانسیل و ظرفیت پروش شترمرغ را داردکه برای توسعه مزرعه فعلی به یک واحد پرورش صنعتی و بزرگ نیازمند همکاری و حمایت دستگاههای متولی در شهرستان بخصوص بانک ها هستیم .
امیری در پایان از همکاری بسیار خوب دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان قلعه گنج در راه اندازی اولین مزرعه شتر مرغ شهرستان قدردانی کرد.
شهرستان قلعه گنج به عنوان یکی از کم برخوردارترین مناطق کشور در 420کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
طی چندسال اخیر دولت در قالب اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی با همکاری بخش خصوصی (معین های اقتصادی )اقدامات خوبی را در راستای فقرزدایی از سیمای این منطقه محروم به سرانجام رسانده که آغاز بکار این مزرعه پرورش شتر مرغ که در صورت فراهم شدن فرصت های توسعه آن اشتغال پایداری را برای منطقه به دنبال خواهد داشت از زمره این فعالیت هاست .
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.