به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، «محمد حسین اسماعیلی» با اعلام این خبر گفت: این دوره از جشنواره در بخش صحنه ای پذیرای آثار هنرمندانی است که در طول یکسال گذشته اجرای عمومی داشته اند.
وی گفت: ارزش ‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کوشش برای نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق کاربردی آن، مسئولیت‌پذیری اجتماعی در همه عرصه های زندگی و هنر،بهره ‌گیری از مفاهیم و جلوه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی ـ اسلامی، توجه به تئاتر ایرانی در جهت توسعه فرهنگی،نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه، مسائل اجتماعی و اخلاق مدنی از اولویت‌های این دوره از جشنواره است.
اسماعیلی اظهارداشت: اندیشه‌ورزی و ارتقاء ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف تئاتر، اهمیت دادن به روابط بینا‌فرهنگی و بهره گیری از زمینه‌های بومی، توجه به مفاهیم و ارزش های والای فراگیر، جهانی و مشترک انسانی، نفی خشونت، کشتار، تروریسم و جنگ طلبی و کوشش برای صلح جهانی از دیگر اولویت های جشنواره است.
اسماعیلی ادامه داد: آثار نمایشی باید در فاصله زمانی شهریور 97 تا قبل از برگزاری جشنواره امسال در یکی از سالن‌های استان حداقل پنج شب اجرای عمومی داشته باشند و آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت قرار خواهد گرفت.
معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد تهران افزود: جشنواره تئاتر استان تهران به گرایش های (کارگردانی، نمایشنامه نویسی، بازیگری مرد و زن ، طراحی صحنه، نور، لباس، موسیقی و افکت، گریم ، پوستر و بروشور) جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد کرد.
اسماعیلی مهلت ارسال مدارک را تا 1 مرداد 98 و 12 الی 17 مرداد 98 را تاریخ بازبینی آثار اعلام کرد و افزود: در نهایت آثار در 18 مرداد معرفی می‌شوند تا جشنواره از 29 مرداد الی 2 شهریورماه 98 برگزار شود.
وی یادآور شد: متقاضیان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع خ ولیعصر و امام خمینی، روبروی موزه ملی قرآن، مجموعه تئاتر محراب ، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران ارسال نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66493386 تماس بگیرند.
تهرام/7244//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.