محمد حسین اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در طول سال های گذشته شاخص های هنری و سینمایی در استان تهران از لحاظ کمی رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است.
وی افزود: درحوزه مراکز هنری اعم از نگارخانه ها و مجتمع های هنری تعداد این مراکز دربازه زمانی سال 92 تا 96 با 20 درصد رشد از 146 به 177 مرکز رسیده است.
وی افزود: تعداد آموزشگاه های آزاد هنری نیز در این بازه زمانی رشدی بیش از 2 برابر داشته و تعداد پلاتوهای نمایشی نیز در سطح استان از 3 پلاتو به 7 پلاتو افزایش یافته است.
اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه اجرای برنامه های هنری نیز شاخص های کمی دارای رشد بوده به طوری که تعداد عناوین نمایش های تولیده شده از 126 نمایش در سال 92 به 200 نمایش در سال 96 و تعداد اجراهای صحنه ای موسیقی نیز از 24 اجرا در سال 92 به 110 اجرا در سال 96 رسیده است.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همچنین درباره برنامه ها و سیاست های هنری امسال گفت: بر اساس سیاست های کلان فرهنگی و برنامه های دولت تدبیر و امید ، در سال 97 سیاست توسعه و تقویت و ساماندهی انجمن های فرهنگی و هنری با قدرت و قوت بیشتری ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه تلاش می شود در سال جاری امور اجرایی و تخصصی به طور کامل به تشکل های تخصصی واگذار شود، اظهار کرد: ساماندهی امور زیربنایی، کیفی سازی و محتوا بخشی به برنامه های هنری و سینمایی، پرهیز از تکرار و موازی کاری در برنامه های اجرایی، واگذاری امور اجرایی به هنرمندان و انجمن های هنری، تمرکززدایی و توجه به شهرستان ها در راستای عدالت فرهنگی، تعامل با نهادهای فرهنگی برای هم افزایی فرهنگی و ارائه برنامه های بدیع و خلاقانه و جریان ساز از سیاست های اصلی استان تهران در سال 97 است.
وی گفت: امسال علاوه بر برنامه های روتین و جشنواره ای، به موضوع حمایت از آموزش و تولیدات هنری به طور جدی توجه داریم و تلاش می کنیم در این راستا گام های مؤثری برداریم.
اسماعیلی برگزاری برنامه ی شاخص هنری و سینمایی در هر فصل از سال با حضور هنرمندان و اساتید و مسئولان هنری استان، را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای امسال عنوان کرد.
وی گفت: تکریم و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان، برگزاری نشست های دائمی با هنرمندان و انجمن ها و تشکل ها و شوراهای هنری، برگزاری سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی با رویکرد بین المللی، برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر استان تهران، اردیبهشت تئاتر، جشنواره هنرهای تجسمی، هفته هنر استان تهران و پاتوق های هنری و سینمایی نیز از برنامه هایی است که برای سال 97 برنامه ریزی شده است.
وی یادآور شد: نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی در حوزه های هنری و سینمایی، جشن روز سینما، جشن صدمین سال هنرستان موسیقی، دومین 2سالانه طراحی المان های شهری قرآن و عترت و جایزه محتشم بخشی از برنامه های هنری و سینمایی استان تهران در سال 97 است.
اسماعیلی با اشاره به شعار امسال نیز گفت: برنامه هایی متناسب با شعار سال(حمایت از کالای ایرانی) تدارک دیده شده که با کمک نهاد ها و صنوف هنری و فرهنگی استان تهران اجرایی می شود.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.