به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری این سازمان، نعمت الله ترکی شامگاه سه شنبه در جمع معاونان دبیران کمیته های برنامه ریزی شهرستان های تهران افزود: اگر قدم ما خوب باشد دستگاه اجرایی و مدیر هم با اجرای اسناد توسعه تدوین شده برای این استان همراه می شود.
وی تاکید کرد: سازمان مدیریت حالا مطالبه گر و ناظر در برنامه شده تا توسعه رخ دهد و هرجا هم احساس شد نیاز به آموزش است ما آموزش می دهیم و در کنار کار هم پژوهش را داریم.
ترکی خطاب به دبیران کمیته های برنامه ریزی شهرستان های استان تهران اعلام کرد: شما باید بیشتر در منطقه و شهرستان های مورد ماموریت خود حاضر باشید و نظارت و ارزیابی انجام دهید؛ حتی اگر لازم شد روسای دستگاه های اجرایی شهرستان را بخواهید تا برنامه ها دقیق اجرا شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: حتی اگر جایی مشاهده کردید برنامه ای قابل اجرا نیست موضوع را گزارش دهید تا تغییرات انجام شود.
ترکی ادامه داد: یکی از مهمترین چالش های مدیریتی استان تهران نبود نظام برنامه ریزی و بانک اطلاعات آماری بود که در سال گذشته سامانه اطلاعات آماری تهیه، تدوین و طراحی شد و امروز اطلاعات حدود 70 درصد دستگاه های اجرایی و نهادها وارد این سامانه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: همچنین تدوین سند کاهش آسیب های اجتماعی این استان هم از برنامه های مهم سازمان مدیریت بود که قرار شد دستگاه های مرتبط بر اساس این سند همکاری داشته باشند.
وی افزود: پیش از این، اعتبارات کم بود و زمانی هم از مسئولی سوال می کردیم می گفت پول نداریم تا این برنامه اجرا شود اما حالا هر برنامه با اعتبار خودش جدول دارد و قابل بررسی و رصد لحظه به لحظه است.
ترکی همچنین با اشاره به تبصره های 18 و 19 قانون برنامه بودجه سال 1398 خطاب به متولیان سازمان برنامه گفت: پیگیری کنید دستگاه ها طبق قانون فعالیت های خود را برون سپاری کنند و به آنها بگویید برای کارهایی که می شود برون سپاری کرد اعتبار نمی دهیم.
وی تاکید کرد: همچنین دستگاه های اجرایی نباید زمین یا ملک بدون استفاده داشته باشند و همه باید در بانک اطلاعاتی تعیین و تکلیف شود؛ این همان ساماندهی اموال منقول و غیرمنقول است تا سبک سازی انجام و دولت چابک تر شود.
به گزارش دریافتی ایرنا در پایان این جلسه احکام دبیران کمیته های برنامه ریزی شهرستان های استان تهران ابلاغ شد.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.