فاطمه فکوریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از امروز آغاز و در پنج شهر قیامدشت، شهرری، باقرشهر،حسن آباد، کهریزک اجرا می شود.
طرح ملی تاب آوری اجتماعی از جمله طرح های دولت در حوزه زنان و خانواده است که مهمترین هدف اجرای این طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان، کاهش خشونت، کاهش نزاع های خانواده و جامعه که زنان درگیر آنها هستند و توانمندسازی گروه‌های مختلف زنان و حمایت از فعالیت‌های کارآفرینی و اشتغالزایی گروه‌های مختلف بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض آسیب است.
وی عنوان کرد: بانوان از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند که توانمند سازی آنان از طریق مداخلات آموزشی و مشاوره ای راهکار مناسبی در راستای ارتقای تاب آوری اجتماعی است.
مشاور امور بانوان فرماندار ری تاکید کرد: آموزش در خانواده برای مسئولان دارای اهمیت ویژه است، به همین دلیل بودجه خاصی را به این زمینه اختصاص می دهند تا حدی از مشکلات بانوان حل شود.
وی در ادامه از اشتغالزایی 600 نفر از زنان سرپرست خانوار روستایی در شهرری خبر داد و افزود: این تعداد شغل از ابتدای سال گذشته تاکنون و با راه اندازی کارگاه های خرد در روستاها ایجاد شده است.
فکوریان اظهار داشت: راه اندازی کارگاه های قالی بافی در روستاهای این شهرستان نسبت به سال های گذشته رشد 2 و نیم درصدی را داشته و موجب اشتغالزایی تعداد زیادی از بانوان روستایی شده است.
وی گفت که اشتغال زنان روستایی و توان افزایی این قشر به دلیل مهاجرت معکوس از اولویت های فرمانداری در حوزه بانوان است.
فکوریان افزود: 50 درصد مراجعات به امور زنان فرمانداری مربوط به زنان آسیب دیده با همسر معتاد هستند به همین دلیل، نگاه و توجه به مقوله پیشگیری در برنامه ریزی های ما دارای اهمیت است.
وی در ادامه از راه اندازی پارک ویژه بانوان در شهرری خبر داد و گفت: به زودی کلنگ این پارک در محله بهشتی شهرری در سه فاز با تمامی امکانات و تجهیزات از جمله فروشگاه دائمی و فضاهای ورزشی به زمین زده می شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.