معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در سال 96 به نسبت سال ماقبل آن ما با یک روند کاهشی مثبت در بحث طلاق روبرو هستیم که امیدواریم در سالجاری نیز همین فرآیند ادامه پیدا کند.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی نواداد در شانزدهمین گردهمایی علمی – تخصی معاونین پیشگیری بهزیستی سراسر کشور در سرعین اظهار کرد: هر توسعه‌ای در کشور و استان اردبیل بدون پیوست فرهنگی ناقص و ابتر است و ضرورت دارد در پیوست فرهنگی نیز بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزی شود.
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها اعم از مدرسه، خانواده و جامعه باید همسو و هم‌جهت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: ما نیز در این استان در بحث طلاق و اعتیاد و همچنین حاشیه‌نشینی با دغدغه‌هایی روبرو هستیم به طوری که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم این آسیب‌ها را به سرعت کاهش دهیم.
نواداد وجود 40 هزار معتاد و بیش از یک هزار و 730 نفر معتاد متجاهر را در این استان یادآور شد و افزود: در بحث مبارزه با اعتیاد جذب اعتبار ماده 16 در دستور کار استانداری قرار گرفته و ما در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم تا با کمک بخش خصوصی محل‌های ترک اعتیاد و سالم‌سازی افراد را توسعه دهیم.  
وی به روند کاهشی طلاق در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در بحث کاهش طلاق و نرخ رشد آن با 2.4 درصد در بین استان‌های کشور جایگاه چهارم را داریم و همچنان هدفگذاری ما بر این است تا این روند کاهشی ادامه پیدا کند.
معاون استاندار اردبیل بهره‌گیری از ظرفیت علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها را در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی یادآور شد و بیان کرد: ما باید مشکل برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی را برطرف کرده و در قالب چنین همایش‌های کشوری با استفاده از تجارب مفید سایر استان‌ها بتوانیم حرکت مطلوب و مناسبی را انجام دهیم.
 
پوشش 100 درصدی نوزادان در غربالگری شنوایی
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل نیز در این گردهمایی بیان کرد: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها در حوزه پیشگیری از تنبلی چشم 92 درصد کودکان تحت پوشش قرار گرفته و در غربالگری شنوایی نیز 100 درصد نوزادان مشمول اجرای این طرح شدند.
بهزاد ستاری از شناسایی 508 کودک دارای نارسائی چشمی و 97 نوزاد با افت شنوایی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها مدارس استثنائی ما از لحاظ جمعیت دانش‌آموزی روبه کاهش است به طوری که در 5 کلاس ناشنوایان ما در همین چند سال اخیر به یک کلاس کاهش یافته است.
وی از روند روبه کاهش طلاق در این استان با 5.8 درصد و سازش زوجین در آستانه طلاق تا 23 درصد خبر داد و گفت: 16 مرکز آموزش زوجین با 3 ساعت آموزش قبل از ازدواج و ارائه بسته‌های ویژه در به حداقل رساندن آسیب‌ طلاق در مناطق مختلف استان که در آنها ازدواج‌های اجباری و زودهنگام بیشتر از سایر مناطق است در کنار راه‌اندازی سامانه طلاق در نیمه اول امسال مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در مورد گزارش شیوع‌شناسی اعتیاد نیز بیان کرد: میزان شیوع اعتیاد در این استان 1.4 درصد است که در بین استان‌های کشور در این حوزه رتبه 31 را داریم.  
ستاری ادامه داد: از چهار انگیزه اصلی شیوع اعتیاد 34 درصد علت گرایش اردبیلی‌ها به اعتیاد تفنن و تفریح بوده است.
وی از فعالیت 270 تیم اجتماع محور، راه‌اندازی 22 مجتمع خدمات بهزیستی در مناطق محروم، راه‌اندازی گروه‌های همیار سلامت در محلات مختلف، راه‌اندازی گروه تامین مالی خرد به تعداد 326 گروه و ... را با پوشش 3 هزار نفر از اقدامات بهزیستی استان اردبیل اعلام کرد.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در پایان از سه برابر شدن پرداخت مستمری مددجویان و معلولان بهزیستی در دو سال اخیر خبر داد و اذعان کرد: 7 میلیارد تومان اعتبار سال 95 در سال گذشته به 23 میلیارد تومان افزایش یافت که امسال نیز 13.5 درصد این رقم افزایش یافته است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.