به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی روز یکشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان ورامین که در محل مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران(مستقر در ورامین) برگزار شد اظهار داشت:شهرستان های دشت ورامین و ری که در گذشته از آن به عنوان ملک ری یاد می شد توان تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز 5 استان کشور را دارد.
وی افزود: شهرستان های جنوب شرق استان تهران و ری از ظرفیت های ویژه ای در حوزه خاک و آب برخوردار است که نه تنها در کشور که در دنیا نیز به نام بوده و محصولات آن برند می باشد.
وی با اشاره به تدوین سند آمایش استان تهران گفت : سند آمایش استان تهران با رویکرد آینده نگاری تدوین شده تا نگاه توسعه ای و نیازهای استان تا 50 سال آینده مورد توجه قرار گیرد.
ترکی تأکید کرد: حوزه کشاورزی علاوه بر تحقیق و پژوهش، به آسیب شناسی نیز نیاز دارد، در اجرای طرح های آینده نگاری باید به گذشته نیز توجه داشت و موضوع مدیریت یکپارچه حوزه کشاورزی،یکپارچه سازی اراضی و الگوی کشت را در اولویت برنامه ها قرار داد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به این که با یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، هزینه های تولید کاهش پیدا می کند افزود: در دنیا مزرعه داری در 150 هکتار زمین انجام می شود در حالی که در ایران، این میزان4.5 هکتار است که این امر اجرای طرح های الگوی کشت و شیوه های نوین کشاورزی را با چالش مواجه می کند.
وی گفت : توسعه کشاورزی، اساس توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور است از این رو سازمان مدیریت استان تهران از طرح های پژوهشی کشاورزی که نگاه ویژه ای به آینده نگاری دارد حمایت می کند.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.