محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارقام کشت شده کلزا در مزارع این شهرستان را تراپر، آگامکس وهایولا عنوان کرد و اظهار داشت: عملیات کشت کلزا از 20 مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: متوسط برداشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار بین سه تا چهار تن است که این مقدار با ارائه خدمات فنی و آموزشی کارشناسان کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت می توان تا 6 تن نیز افزایش داد.
عباسی عنوان کرد: این نوع کشت نیاز بالایی به مراقبت و کنترل علف های هرز دارد و همچنین زمان کشت آن نیز در تولید نهایی محصول به شدت تعیین کننده است به همین دلیل مانند سایر محصولات دیگر برای کاشت استقبال نمی شود.
رییس اداره جهاد کشاورزی ری ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر خودکفایی در بحث تولید دانه روغنی کلزا با تامین و تخصیص یارانه و بیمه کردن این محصول و همچنین خرید تضمینی آن تمام شرایط را برای کشت این دانه روغنی فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه تاریخ برداشت کلزا اواخر خرداد ماه است تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا امسال 3 هزار و 860 تومان بود که پیش بینی می شود بر اساس افزایش قیمت نهادهای تولید در پایان سال زارعی جاری قیمت خرید این محصول نیز افزایش یابد.
عباسی در ادامه یادآور شد: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق 70 سانتی متری زمین فرو می رود باعث افزایش 20 درصدی محصولات در کشت اول می شود که کشاورزان باید به این مورد توجه ویژه داشته باشند.
وی در پایان اضافه کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به‌ صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.