به گزارش ایرنا، حسن رکنی روز سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان بوشهر افزود: افزایش میزان تولید گندم در کشور از 8.8 به 14.5میلیون تن و رسیدن به خودکفایی در این کالای استراتژیک از جمله دیگر دستاوردهای دولت است.
وی اضافه کرد: با وجود تنش های آبی و بارانی باز هم استمرار خودکفایی در تولید گندم امسال و تا سال 1397 پیش بینی می شود.
رکنی بیان کرد: همچنین ذخیره راهبردی گندم در کشور نیز از 1.7به 8.5 میلیون تن در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاوزی با تاکید بر انجام کارهای علمی و تحقیقاتی دراین بخش گفت: با انجام کارهای علمی و مجهز شدن به امکانات روز می توان از همین منابع محدود نیز استفاده مناسب کرد.
وی با اشاره به اهمیت و ارزآوری ناشی از صادرات گیاهان دارویی بیان کرد: با وجود تنوع اقلیم در کشورصادرات این نوع از گیاهان به انضمام زعفران به 150 میلیون یورو می رسد.
رکنی با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم های نوین آبیاری گفت: با توجه به بحران آب در کشور استفاده از روش های نوین آبیاری بویژه در بحث گیاهان آب بر مانند خیار و گوجه فرنگی ضروری است.
وی اضافه کرد: اتفاق های خوبی در چهار دهه گذشته رخ داده ولی با تسلط به دانش روز و استفاده بهینه از ظرفیت ها و قابلیت های موجود می توان این پیشرفت ها را بیشتر کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان بوشهر گفت: میزان اعتبارات این سازمان از 250میلیارد ریال به 500میلیارد ریال افزایش یافته است.
محمد تقی منوچهری با اشاره به 2برابرشدن اعتبارات بخش آب و خاک افزود: توسعه گلخانه ها از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است که درسال جاری 24هکتار به گلخانه های موجود در استان افزوده شده است.
وی یادآور شد: همچنین با ابلاغ تسهیلات صندوق اشتغال روستایی تلاش می شود 30 تا 40 هکتار به سطح گلخانه ها افزوده شود.
منوچهری توسعه طرح ماهی درقفس را از اولویت های جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: در سال جاری یکهزار و 500 تن ماهی پرورشی در استان تولید و پیش بینی می شود تا پایان سال به ظرفیت تولید 6 هزار تن در این بخش برسیم.
وی پرورش میگو را از دیگر قابلیت های استان بوشهر عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر سه هزار و 500 هکتار اراضی توسعه در این بخش در حال واگذاری به متقاضیان است.
منوچهری اضافه کرد: در زمان حاضر در سطح چهار هزار و 400 هکتار در استان بوشهر میگو پرورش می شود که با واگذاری زمین های یاد شده هشت هزار هکتار به سایت های پرورش میگوی استان افزوده و تولید نیز به 2برابر افزایش می یابد.
منوچهری گفت: احداث شهرک کشاورزی میگوی متراکم در حله و موند از جمله دیگر طرح های استان بوشهر است که با استفاده از آبهای نامتعارف انجام می شود.
وی یادآور شد: امسال تاکنون 60 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل به کشورهای قطر، روسیه، افغانستان و عراق صادر شده است.
در این آئین از 32 برگزیده بخش کشاورزی استان و دو برگزیده ملی تقدیر به عمل آمد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.