به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: اتفاق اخیری که در استادیوم آزادی رخ داد، نشان داد که باید به شکل ویژه به فرهنگ عملی در حوزه ورزش عمومی نگاه کرد.
وی یادآورشد: اگر شورای فرهنگ عمومی این مساله را مورد توجه قرار دهد باید در جهت ارتقای سطح فرهنگ عملی ورزشگاه ها و میادین ورزش استان برنامه ریزی کند و گام بردارد.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اهتمام به این موضوع در میادین ورزشی از نظر اخلاق و فرهنگ عمومی افزایش یابد و آثار آن در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: سال گذشته موضوع توجه به ورزش های همگانی مورد توجه قرار گرفت و در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید که آثار آن نیز بر کسی پوشیده نیست و احساس مردم از این حوزه، افزایش نشاط و شادابی است.
ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه واقعا باید از این نشست ثمرات ارزشمندی به دست آید اضافه کرد: اهدافی که برای شورای عالی فرهنگ عمومی تعریف شده و سرفصل های آن، اولویت های جدی کشور هستند و نهادهای مختلف باید برای تحقق و اجرای آنها گام بردارند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با بیان اینکه در سال جدید در شرایط ویژه ای هستیم، تاکید کرد: از سویی نظام در حوزه های گوناگون و مدیریت کشور در جایگاه بسیار ارزشمندی از اقتدار قرار دارد در حالی که گاه به این حوزه ها آنگونه که باید توجه نمی شود.
وی تصریح کرد: مهمترین شاخص این است که قدرت های استکباری در برابر جمهوری اسلامی، خود را در موضع انفعال می بینند.
ابوترابی فرد افزود: از سوی دیگر امسال نظام اسلامی در این موقعیت با مسائل خاصی مواجه است که یکی مهمترین آنها مسائل اقتصادی است.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مسائل اقتصادی، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب رونق تولید نامگذاری شده است و شورای فرهنگ عمومی باید قدم هایی را که می تواند در همین راستا بردارد را پیشنهاد دهد.
امام جمعه موقت تهران به مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان تهران اشاره کرد و گفت: نخست مسئولانی که در مورد این مصوبات تصمیم گیری می کنند، در آن مسیر قدم بردارند و دوستان حاضر در این ستاد منصفانه قضاوت کنند که آیا قدمی در این زمینه برداشته شده است.
وی اظهار داشت: خود مدیران نیز باید چنین احساسی را داشته باشند که اگر موضوعی به تصویب رسیده، منطقی بوده است و در این مسیر نیز به اندازه انتظار قدم برداشته شده است.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران خاطرنشان کرد: در گام نخست نیز، دستگاه هایی که مسئولیت اجرای این مصوبات را بر عهده دارند، به گونه ای موثر اقدام کنند که انجام شدن اقدام اثرگذاری را متوجه باشند.
وی گفت: در گام سوم نیز باید اقدامات مصوب شورای فرهنگ عمومی چنان اجرا شده باشد که مردم و جامعه ثمرات این نشست ها و مصوبات را احساس کنند.
ابوترابی فرد در ادامه جلسه به حضور مسئولان اجرایی استان تهران در خوزستان و دشت آزادگان اشاره کرد و یادآورشد: این پشتیبانی باید ساخت منازل و بازگشت مردم و تامین نیازهای ضروری آنان ادامه داشته باشد و اقدامات لازم برای اصلاح و تعمیر زیر ساخت ها انجام شود.
وی به مدیریت مناسب بارندگی ها در تهران اشاره کرد واظهار داشت: جمع نشدن آب های سطحی در معابر پایتخت نشان داد که اقدامات مناسبی در حوزه زیر ساخت ها و لای روبی ها انجام گرفته است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در حوزه برخورد با معتادان متجاهر و اولویت های سال جاری این نهاد اعلام کرد: سطح و احساس امنیت در جامعه قابل افزایش است و از همین رو از دو نهاد نیروی انتظامی و دستگاه قضا انتظار می رود که در این زمینه با جدیت برخورد کنند.
وی با بیان اینکه در صورتی که بناست به موضوع حجاب پرداخته شود، نخست در خود دستگاه های مسئول دولتی به معنای ائم باید موضوع مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این زمینه می توان وارد شد و دستگاه های مسئول در درون سازمان خود اقداماتی را انجام دهند.
ابوترابی فرد جمع آوری معتادان متجاهر را اقدام مهمی خواند و خواستار تلاش دستگاه های مختلف برای ساماندهی آنان شد تا پس از خروج از مراکز ترک اعتیاد بتوانند در محلی مشغول به فعالیت شوند.
وی به برنامه های قرآنی اجرا شده اشاره کرد و ادامه داد: حتما در حوزه قرآن کریم به اندازه مورد انتظار قدم برنداشته ایم اما این نیست که قدم های بلندی نیز در این زمینه برداشته نشده باشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران حمایت دولت را از موسسات فرهنگی فعال در حوزه قرآن کریم، در گسترش فعالیت های این بخش موثر اعلام کرد.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.