به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین حبیب زاده عصر سه شنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی در فرهنگسرای شفق اظهارداشت: کارگران بخش های مختلف شهرداری تهران به خصوص زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک درخواست هایی را برای ایجاد تشکل کارگری دارند.
حبیب زاده اظهارداشت: براساس قانون، کارگران در مکان هایی که مشغول به کار هستند، می توانند نماینده کارگری، انجمن صنفی یا شورای اسلامی کار داشته باشند.
رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورت عدم موفقیت، مجبور هستیم که از طرق قانونی عمل کنیم، قانون اجازه داده که اداره کار در این حوزه ورود پیدا کرده و مجمع برگزار و نمایندگان کارگری را انتخاب کند.
وی ابراز امیدواری کرد: امسال بدون مراجعه به این بند قانونی تشکل های کارگری که مورد مطالبه جدی کارگران در بخش های مختلف شهرداری تهران است به نتیجه برسد.
حبیب زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته بخشنامه ای برای رعایت حقوق کارگران پیمانکاری شاغل در شهرداری تهران تهیه و با تاکید شهردار به تمامی واحدها، سازمان ها و شرکت های تابع این نهاد ابلاغ شد، اظهارداشت: بر طبق این بخشنامه پیمانکاران شهرداری تهران موظف هستند حداقل هایی را در ارتباط با شرایط ایمنی کار، حق بیمه، دستمزدی کارگران رعایت کنند.
وی، پرداخت به موقع دستمزد کارگران را یکی از مطالبات جدی کارگران پیمانکاری شهرداری تهران در این بخشنامه عنوان کرد و گفت: از همه مناطق، سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه شهرداری درخواست می کنیم که تمام بند بند این بخشنامه را که براساس کار کارشناسی دقیقی تهیه شده، رعایت کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید خود به همراه علیرضا محجوب از شرکت مترو تهران در عید امسال افزود: در این بازدید به مواردی برخوردیم که متاسفانه یکی از پیمانکاران حدود 2ماه حقوق، عیدی و سنوات کارگران را پرداخت نکرده بود.
حبیب زاده گفت: از شهرداری تهران و شرکت های پیمانکاری درخواست می کنیم که حداقل حقوق ماهانه کارگران را سر موقع پرداخت کنند و بندی را در این بخشنامه قرار دادیم که اگر تاخیری در این زمینه صورت بگیرد، شهرداری تهران از محل تضمینی که از پیمانکاران اخذ کرده، برداشت کند و راسا حقوق کارگران را پرداخت کند.
وی افزود: اگر این روند در ماه های متوالی تکرار شود، ضمن قطع ارتباط با پیمانکار مربوطه، در لیست سیاه شهرداری قرار گرفته و دیگر با او قراردادی منعقد نخواهد شد.
رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: براساس تصویب حداقل حقوق کارگری در شورای عالی کار، این حداقل حقوق از جمله حقوق ممتاز است و اگر پرداخت نشود، جرم محسوب می شود و براساس قانون قابلیت پیگیری دارد.
حبیب زاده گفت: متاسفانه در بخش هایی از شهرداری تهران این موضوع رعایت نشده و به آینده موکول شده است که من این موضوع را پیگیری می کنم و درخواست دارم مواردی که توسط شورای عالی کار به تصویب رسیده، مورد توجه قرار گیرد.
نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9، فرهنگسرای کار و تعاون در راستای مصوبات ستاد گرامیداشت هفته کارگر با شعار رونق تولید و هدف تکریم و تجلیل از مقام شامخ کارگران هنرمند و تجلیل از چهره های کارگری فعال در حوزه فرهنگ و هنر عصر سه شنبه با حضور علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان در فرهنگسرای شفق برگزار شد.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.