به گزارش ایرنا، علیرضا محجوب روز یکشنبه در همایش تجلیل از کارگران قرچک با بیان این که مسأله حقوق و معیشت کارگران یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است گفت : یکی از مهمترین نگرانی های جامعه کارگری افزایش قیمت کالاهاست چرا که با حقوق های فعلی، کارگران از پس حداقل هزینه های زندگی نیز بر نمی آیند.
دبیر کل خانه کارگر با اشاره به افزایش قیمت کالاها گفت: تورم در تامین مواد غذایی برای کارگران مشکلات زیادی به همراه آورده است و پدر خانواده با حقوق های فعلی از پس حداقل هزینه ها نیز بر نمی آید.
محجوب با اشاره به اقدامات فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دعوت از اعضای شورای عالی کار تلاش دارند تا تصمیمات اجرایی برای موضوع معیشت کارگران اتخاذ کنند.
وی تأکید کرد: مهمترین خواسته کارگران، حفظ احترام آنان است که این مهم با توجه به سفره و معیشت آنان محقق می شود.
محجوب اظهار داشت: به منظور کمک به قشر ضعیف جامعه و کارگران لازم است تا 40 قلم از کالاهای اساسی از ارز دولتی استفاده کنند که این موضوع در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری می شود.
وی همچنین با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران امر مهمی است که بارها در مجلس شورای اسلامی مطرح و طرح های بسیاری نیز ارائه شده ولی خروجی مناسبی از این طرح ها در جامعه کارگری مشاهده نشده است افزود: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد تا موضوعات مربوط به امنیت شغلی کارگران را تا حصول نتیجه مناسب برای جامعه کارگری پیگیری کند.
محجوب با اشاره به واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با پیگیری مطالبات جامعه، در خصوص واگذاری های تحقیق و تفحص خود را انجام می دهد ولی مهم این است که بخش خصوصی در مبارزه با فساد می باید جلوتر از مجلس حرکت کند.
در پایان این مراسم از کارگران نمونه شهرستان قرچک تجلیل به عمل آمد.
قرچک با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.