رئیس کل بانک مرکزی گفت: اصلا نگران نباشد، بازار همچنان در تعادل و در کنترل بانک مرکزی است.کارهای بسیاری زیادی در بانک مرکزی شروع کرده ایم و اجازه استفاده از بازار ارز به نوسان گیرها داده نمی شود.

به گزارش جماران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: پیشنهاد حذف چهار صفر از پول ملی برای تسهیل امور جلوگیری از هزینه‌های چاپ اسکناس و متناسب سازی ارتباط پول ملی با ارزهای خارجی است.

وی ادامه‌ داد: این پیشنهاد باید در دولت و مجلس شورای اسلامی در طول زمان و با آرامش بررسی شود. ما می‌دانیم حذف این چهار صفر تاثیری در رشد و تورم ندارد، ‌ بلکه این کار یک کار ظاهری و اسمی و نه کار حقیقی است.

همتی همچنین گفت‌: در جلسه شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای درباره بازار متشکل ارزی و مصوبه سپرده‌های ریالی مبتنی بر ارز مصوب شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «با نزدیک شدن به اسفندماه، نگرانی هایی از نوسان های ارزی پیش می آید» گفت: اصلا نگران نباشد، بازار همچنان در تعادل و در کنترل بانک مرکزی است.کارهای بسیاری زیادی در بانک مرکزی شروع کرده ایم؛ تحولات مهمی را در بازار ارز، پول و اصلاح نظام بانکی در دستور کار قرار گرفته که همه این طرح ها به ترتیب در حال انجام است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.