اکبر ابدالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: وقتی تولید ملی رونق بگیرد، مزیت های سرمایه گذاری در آن تقویت شده و از حجم پول هایی که به سمت بازار طلا، ارز و مسکن می رود، کاسته می شود که این موضوع عاملی برای کنترل تورم و تقویت ارزش پول ملی است.
وی افزود: با رونق یافتن تولید ملی، دیگر نیازی به وارد کردن کالاهای مورد نیاز کشور از خارج نیست و ذخایر ارزی حفظ می شود که این اتفاق هم موجب بالا رفتن ارزش پول ملی خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین رونق یافتن تولید به معنای افزایش عرضه کالا در بازار است که کاهش قیمت محصولات مورد نیاز مردم را در پی دارد و باعث بهبود یافتن وضعیت معیشتی اقشار مختلف جامعه می شود.
ابدالی گفت: بنابراین تحقق رونق تولید عامل اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است و باید باور به آن در میان مردم و مسئولان بیش از پیش تقویت شود.
وی بیان کرد: بررسی مسیر پیشرفت اقتصادی کشورهای صنعتی و مطرح جهان نشان می دهد، آنان با پافشاری بر موضوع رونق تولید ملی و حمایت همه جانبه از آن به این جایگاه دست یافتند.
وی ادامه داد: حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه به عنوان ارکان رسمی نظام از رونق تولید و همچنین مشارکت فعال مردم در تحقق این شعار با خرید کالاهای ایرانی، می تواند اقتصاد ملی را در مدت زمان کوتاهی متحول کند و دستاوردهای بسیاری از جمله در بحث کاهش میزان بیکاری داشته باشد.
همزمان با آغاز سال جدید رهبر معظم انقلاب، سال 1398 را « رونق تولید» نامگذاری کردند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.