به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اظهار داشت: اهمیت مسائل اجتماعی به گونه‌ای است که این موضوع از دغدغه‌های مورد توجه مقام معظم رهبری محسوب می شود و این امر بیانگر فعالیت گسترده در این حوزه است.
وی با بیان اینکه توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی باید در تمامی حوزه ها از اولویت ها باشد، گفت: این مقوله باید از دغدغه‌های اصلی مسئولان و مدیران به ویژه فعالان این حوزه محسوب شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: مباحث فرهنگی و اجتماعی از مهمترین نکات مورد توجه دشمنان بوده و با راه انداختن جنگ نرم در صدد ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیری در جامعه هستند.
وی با بیان اینکه مناسبت‌های مذهبی ظرفیت‌های گسترده‌ای برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شوند، گفت: هر مناسبت یک بستر برای حرکت فرهنگی، اصلاح رویکردها و حساس کردن مردم برای مشارکت بهتر و بیشتر در ساختن کشور به شمار می‌رود.
جمالی پور یادآور شد: فضای مجازی و تکنولوژی در حال تبدیل شدن به خطر و فرصت است، اگر بسترهای فرهنگی مناسب و درستی به کار گرفته شود، آن تهدید به فرصت برای جامعه تبدیل خواهد شد.
وی عنوان کرد: غفلت از مسائل فرهنگی و اجتماعی سبب بروز مشکلات و معضلات عدیده ای برای جامعه خواهد شد که بر همین اساس توجه به مقوله فرهنگ و اجتماع موجب شکوفایی بسترهای مناسب در این حوزه می شود.
فرماندار ری اضافه کرد: جامعه سالم و پویا بر اساس بسترهای فرهنگی و اجتماعی مناسب شکل می‌گیرد، باید این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با بیان اینکه تربیت فرهنگی و اجتماعی همراه با رشد علمی انجام می شود، یادآور شد: متاسفانه آموزش و پرورش امروزه تربیت فرهنگی و اجتماعی مناسبی را ندارد و تنها مقوله علمی را مدنظر قرارر می دهد که باید این روش اصلاح شود.
جمالی پور با اشاره به اینکه تقویت مسائل فرهنگی و اجتماعی به نفع جامعه است، گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی همه ظرفیت‌های خود را برای تولید آسیب در بخش فرهنگی و اجتماعی به کار گرفته اند که باید در این زمینه هوشیار باشیم.
شهرستان ری با یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.