به گزارش ایرنا، پس از پیگیری شامگاه دوشنبه خبرنگار ایرنا مستقر در شمیرانات، آبفا آلودگی و کدر شدن آب را در پی بارندگی های اخیر و نفوذ سیلاب به چاه های عمیق منطقه را تکذیب و شبکه بهداشت و درمان نیز اعلام کرد که روز سه شنبه جاری اکیپ های ویژه جهت نمونه برداری و سنجش سلامت آب شرب لواسانات و رودبار قصران به این مناطق اعزام و پس از 48 ساعت نتایج آزمایشات را اطلاع رسانی خواهد کرد.
سید سعید جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تائید سالم بودن آب شرب این مناطق اظهار داشت: نظارت های کارشناسان بهداشت محیط در خصوص کنترل آب آشامیدنی با وجود شرایط بحرانی بخش رودبار قصران همچنان ادامه دارد.
به گفته وی، اکیپ های شبکه بهداشت شمیرانات فردا (جمعه) نیز جهت نمونه برداری مجدد از برخی مناطق رودبار قصران به این بخش اعزام خواهند شد.
جعفری توصیه کرد: شهروندان در صورت تغییر رنگ و طعم آب از آشامیدن خودداری و در صورت اجبار، جوشانده و مصرف شود و در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در حوزه آب و فاضلاب با سامانه 122 تماس حاصل کنند.
شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/6003/9897
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.