محمد مهدی علیقلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ابزارهای هنری و در بخش های پژوهشی، ادبی، هنری با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در ایران اسلامی در میان محققان، ادیبان، هنرمندان و جوانان کشور در حال برگزاری است.
وی معرفی آثار برتر علمی، پژوهشی، ادبی و هنری با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
علیقلی تقویت فرهنگ علوی با بهره گیری از آموزه های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، زمینه سازی ورود هر چه بیشتر و فعال تر محققان، ادیبان، هنرمندان در عرصه تولید و تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی علوی و تقویت گفتمان هنر دینی با بهره گیری از آموزه های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.
دبیر بخش پژوهشی جشنواره ملی حکمت و نیایش تاکید کرد: محورهای این جشنواره بر اساس آموزهای نهج البلاغه عبارتند از عدالت، علم و دانش، عقل و خرد، حکومت و مردم، بصیرت، اخلاق، اعتدال و سبک زندگی خواهند بود.
وی ادامه داد: بر اساس آموزه های صحیفه سجادیه هم محورهای جشنواره شامل ارتباط با خداوند، دعا و نیایش، شناخت خداوند، توبه و بازگشت به سوی خداوند است.
وی ابراز امیدواری کرد که مردم، مسئولان و بویژه جوانان در ماه رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان از این دو کتاب نورانی و زندگی ساز بهره ببرند و با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انس بیشتری پیدا کنند.
وی با اشاره به آثار مورد استفاده در جشنواره ملی حکمت و نیایش اظهار داشت: عموم علاقمندان از سراسر ایران اسلامی، محققان و پژوهشگران هر کدام حداکثر 5 اثر پژوهشی، خود را با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می توانند تا پایان فروردین 1398 به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.
علیقلی خاطر نشان کر: در بخش پژوهش سه موضوع اصلی پایان نامه و رساله، تالیف و ترجمه کتاب، تصحیح نسخ خطی با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.
وی عنوان کرد: طبق تحقیقات انجام شده از سال 1390 تا سال 97 بیش از یک هزار و 500 عنوان کتاب و بیش از یک هزار پایان نامه درباره نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نوشته شده است.
دبیر بخش پژوهشی جشنواره افزود: بخش پژوهشی جشنواره از محققان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه دعوت می کند تا آثار پژوهشی و علمی خود را که شامل تالیف، ترجمه، تصحیح نسخ خطی و پایان نامه با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است، برای جشنواره حکمت و نیایش ارسال کنند.
وی یادآور شد: از زمان اعلام فراخوان جشنواره تاکنون بخش پژوهش مورد استقبال محققان حوزه و دانشگاه قرار گرفته و موسسات فرهنگی از این حرکت علمی و پژوهشی بخوبی استقبال کردند.
وی تاکید کرد: علاقه مندان می توانند فعالیت های پژوهشی خود ازابتدای سال 1390 تا 97 را به دبیرخانه جشنواره ارسال و مورد ارزیابی هیئت داوران جشنواره قرار خواهد گرفت و به آثار برتر تندیس ، لوح تقدیر و هدایای نقدی تقدیم خواهد شد.
به گفته دبیر سامانه جشنواره ملی حکمت و نیایش به آدرس http://hekmatoniayesh.com/fa/ آماده دریافت آثار علاقه مندان است.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.