به گزارش ایرنا، آیت الله رضا استادی روز پنجشنبه در همایش کتابخانه های تخصصی استان قم (مَکتا) در سالن شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: کتابداران باید به تمام کتاب های کتابخانه مسلط باشند و بتوانند مراجعان را در یافتن کتاب های سودمند راهنمایی کنند.
وی ادامه داد: همه به کتاب و کتابخوانی تاکید می کنند و مقصود این است که کتاب خوب خوانده شود و کتابدار نیز باید بداند که چه کتابی را در اختیار مراجعان و جوانان علاقه مندان قرار دهد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که درگذشته تعداد کتابخانه های قم محدود بود، گفت: کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اولین کتابخانه قم بود و پس از آن کتابخانه های دیگری مانند مدرسه فیضیه راه اندازی شد و هنگام تاسیس کتابخانه مدرسه فیضیه، تمامی کتاب های آن اهدایی مردم بود.
آیت الله استادی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به صفت ها وخصلت هایی که یک مسلمان باید داشته باشد، گفت: هر کس هر کار و وظیفه ای را که به عهده می گیرد، باید به تعهد و وفای خود عمل کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم درادامه رفع مشکلات جامعه اسلامی را نیازمند ترویج اخلاق برشمرد و بیان کرد: اگر اخلاق اسلامی نداشته باشیم، مشکلات جامعه رفع نمی شود.
وی با بیان این که باید در همه قسمت ها نمونه باشیم، گفت: در کشور ما در برخی از مسائل مانند استقلال کشور و دشمن شناسی بسیار خوب و در دنیا نمونه هستیم، اما در سایر قسمت ها نیز باید نمونه باشیم.
آیت الله استادی خاطرنشان کرد: باید همه ما از خودمان شروع کنیم، اخلاق اسلامی و حلال و حرام اسلام را رعایت کنیم و وظایف خودمان انجام دهیم.
وی اظهار کرد: کتابخانه‌ های تخصصی به ویژه کتابخانه‌ های حوزوی زیر نظر ارشاد نیستند، چراکه توسط مجموعه‌ های مشخصی مدیریت و تامین می ‌شوند، ولی باید تعاملات و حمایت ‌ها استمرار داشته باشد.
در این همایش سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رضا سیار فرماندار قم و جمعی از مسئولان استان قم و فعالان عرصه کتاب حضور داشتند.
در پایان این همایش از 5 جلد کتاب در حوزه علوم اسلامی رونمایی شد و از تعدادی از فعالان عرصه کتاب تقدیر به عمل آمد.
همایش کتابخانه های تخصصی استان قم با همکاری مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
35 کتابخانه تخصصی استان قم عضو مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) هستند و این مجمع از سال 93 راه اندازی شده است و در حدود دو میلیون و 900 هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها قرار دارد.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.