به گزارش خبرنگار ایرنا، فیروز فاضلی روز پنجشنبه در آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بیان اینکه کتاب زندگی ساز است، افزود: برپایی این نمایشگاه ضمن تبادل اندیشه در میان ناشران، موجب واگویه مشکلات این قشر شده و همچنین فرهنگساز فرهنگ مطالعه است .
وی با بیان اینکه هیچ چیز جایگزین کتاب نخواهد بود،اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از ضروریات اصلی جامعه است و کتاب از قدیم مبنایی برای انتقال تفکر بوده و با کاربردی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه می توان شاهد افزایش شور و نشاط بود.
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب گیلان با هدف تحقق اهداف یادشده بزرگترین اتفاق فرهنگی استان است و تلاش می شود در این راستا از زبده ترین ناشران کشور بهره گرفته شود.
فاضلی بیان کرد: مطالعه و کتابخوانی از چنان اهمیتی برخوردار است که از کتاب به عنوان حافظه تاریخ بشری می توان یاد کرد، لذا وظیفه متولیان امر در حوزه تولید و نشر کتاب سنگین و بسیار حیاتی است و این کار بزرگ فرهنگی جز با همگرایی دستگاه های دخیل در این حوزه امکان پذیر نیست.
وی توضیح داد: از 158 ناشر دارای مجوز در گیلان 33 ناشر فعال و 107کتابخانه و 132کتاب فروشی در استان فعال هستند.
مطابق برنامه ریزی های انجام شده همزمان با آئین سیصد و چهل و پنجمین نمایشگاه کتاب استانی کشور و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان خادمان نشر گیلان نیز تجلیل شدند.
نمایشگاه کتاب گیلان، با 350 ناشر استانی و کشوری و با 30 درصد تخفیف از 16 تا 21 آذرماه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت - تهران دایر شده است.
خبرنگار : ضامن ** انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.