مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از ۲۵ لغایت ۲۸ مرداد ماه جاری در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، فیروز فاضلی با اعلام این خبر افزود: هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می شود.

وی با بیان این که بسیار خرسندیم که زاویه دید مسئولان شهری از لحاظ فرهنگی بدین اندازه قوی و بالاست، تأکید کرد: تداوم هر چیز باعث می شود آن مقوله به فرهنگ تبدیل شود و الحمدلله نقش جشنواره تئاتر خیابانی شهروند که حاصل یک خرد جمعی است در فرهنگ سازی بدیهی می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تئاتر خیابانی، رسانه ای ارزشمند، تاثیرگذار و مردمی است، ادامه داد: این هنر می تواند با ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی و مشکلات پرداخته و با تقویت شناخت، انگیزه و شور، در ساختن جامعه ای سالم و مطلوب تاثیرگذار باشد.

فاضلی؛ «حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی»، «ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری» و «استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک» را از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عنوان کرد. 

وی یادآور شد: جشنواره امسال دارای ٢ مرحله بود که در مرحله اول ٣١٠ طرح و ایده از ٢٥ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ٧٥ طرح در مرحله اول پذیرفته شد؛ از ٦٣ اثر تولید شده پس از ارزیابی داوران، ۱۵ نمایش برای اجرا در بخش مسابقه و ۵ نمایش در بخش کودک پذیرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان اظهار کرد: موضوعات شهروند، شعار سال، آسیب های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی از موضوعات مورد توجه هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.