مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دوشنبه شب در این آیین گفت: تلاش دولت یازدهم بر این بوده که بتواند فضای امن را در حوزه های فرهنگی و هنری مانند تئاتر و موسیقی به وجود بیاورد.
حسین اسحاقی با بیان اینکه تلاش دولت در تقویت فضای فرهنگی و ایجاد فضای تعاملی با اقشار مختلف جامعه بی نظیر بوده است گفت: فضای فرهنگی و هنری در کشور چندین سال فضای بسته ای بود و بازگرداندن فضای اجتماعی در این دولت و برنامه ریزی بلندمدت برای فرهیختگان حوزه های مختلف هنری مانند تئاتر و موسیقی و نظام مند کردن حمایت ها از بزرگ ترین اقدامات دولت یازدهم در حوزه فرهنگی به ویژه در حوزه تئاتر بوده است.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری در ابتدای فعالیت خود گفت به جای توسعه فرهنگ دولتی، دولت فرهنگی را مورد هدف قرار دهیم که این حرف در این دولت محقق شد و تحقق این شعار صد درصد بود و یکی از اقدامات واگذاری تصدی ها به هنرمندان بوده چنانکه خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی اتفاق کوچکی نبود که محقق شد.
وی تصریح کرد: در دولت اصلاحات فعالیت های خیلی خوبی پایه گذاری شد تا هنرمندان به عرصه بیایند و خودشان کار خود را انجام دهند و دولت همان سه وظیفه اصلی خود را که عبارت از هدایت، حمایت و نظارت است انجام بدهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در مقطعی کشور به سمتی رفت که در هشت سال این رویه تعطیل شد، اما در دولت یازدهم این رویه به جامعه برگشت و نشان داد که فرهنگ را نمی توان به صورت دستوری اجرا کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه تئاتر در دولت یازدهم دولتمردان با حضور در سالن های تئاتر به دیدن تئاتر آمدند که این یک حرکت بسیار خوبی است و دولت دارد به شعار خود در حوزه فرهنگ و هنر عمل می کند گفت: اگر ما بخواهیم فرهنگ و هنر را باور داشته باشیم باید خودمان باور داشته باشیم و این اقدامات دولت تدبیر و امید بسیار شایسته و بایسته بود.
وی ادامه داد: دولت نگاه ابزاری به هنر نداشته و ندارد و هنرمندان را به عنوان سرمایه های اجتماعی می داند و حفظ کرامت انسانی هنرمندان بسیار تا بسیار برای دولتمردان مهم است.
اسحاقی گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از مباحث مهم کشور است که مقام معظم رهبری چندین سال بر آن تاکید می کنند و ما به صورت جدی در این بحث ورود کرده ایم و از شما هنرمندان توقع داریم در هر هفته یک تئاتر روی صحنه داشته باشید و به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری از طریق تئاتر توجه داشته باشید.
وی با بیان اینکه زبان تئاتر یک زبان پویاست و به عنوان مادر همه هنرهاست گفت: امیدواریم بتوان در سایه رهبری و با هدایت های رئیس جمهوری و ادامه دولت تدبیر و امید فضایی که بر کشور حاصل شده است در زمینه ثبات و آرامش فرهنگ و هنر ما نیز بتوانیم ثابت کنیم به مردم که ادامه این فضا و این ثبات در کشور کمک کنیم.
وی اظهارکرد: تلاش می کنیم فرهنگ و هنر را در جنوب کرمان توسعه دهیم و ضمن کلنگ زنی پلاتوی شهرستان جیرفت با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلاتوی شهرستان کهنوج نیز با اعتبار 500 میلیون ریال در حال تجهیز است و تلاش می کنیم پلاتوی دیگر شهرستان ها نیز راه اندازی شود.
وی ادامه داد: این یکی از هدایای دولت تدبیر و امید در خصوص ایجاد زیرساخت برای تئاتر در جنوب کرمان خواهد بود و امید نسیم اعتدال بر حوزه جنوب کرمان بوزد.
این مراسم با تجلیل از هنرمندان و هنرنمایی موسیقیدانان محلی جنوب استان همراه بود.
همچنین موسسه قرآنی شهرستان عنبرآباد امروز (سه شنبه) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی این کلنگ زنی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین به نبود انجمن خیرین قرآنی در این منطقه اشاره کرد و گفت: راه اندازی انجمن خیرین قرآنی نیاز شهرستان های جنوب کرمان است لذا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این بخش با تمام توان حمایت می کند.
اسحاقی به محروم بودن منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به محدود بودن بودجه های دولتی نیاز به مشارکت خیرین در این بخش داریم.
وی اظهار کرد: انجمن خیرین قرآنی می تواند گام های بلندی در جهت گسترش فرهنگ قرآنی بردارد لذا در این زمینه نیاز به مشارکت آحاد مردم داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: برای راه اندازی این انجمن باید فضاسازی لازم صورت گیرد و رسانه ها در اطلاع رسانی و ترغیب مردم برای یاری رساندن به فعالیت های قرآنی کمک کنند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر دستگاه ها و نهادهای قرآنی نیز باید به گونه ای کار کنند که اعتماد مردم سلب نشود، یعنی مردم احساس کنند پولی را که برای فعالیت های قرآنی پرداخت می کنند در جای خود، به موقع و با عدالت در مناطق نیازمند و محروم توزیع می شود.
اسحاقی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های موسسات قرآنی شناسایی و کشف استعدادهای قرآنی است گفت: از راه اندازی این موسسات در مناطق محروم به شکل ویژه حمایت می کنیم چون این مناطق معمولا از نظر جمعیتی در مناطق محروم واقع شده و نیاز به توجه بیشتر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از اهتمام دولت یازدهم برای فعالیت های قرآنی خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه مسایل فرهنگی بویژه بخش قرآنی عملکرد خوبی داشته و راه اندازی این موسسه قرآنی در مسیر حرکت های فرهنگی دولت تدبیر و امید است.
وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این موسسات نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه بویژه نسل جوان است بیان کرد: از اهداف دیگر این موسسات انتقال مفاهیم دینی و تربیتی به عموم جامعه است.
شهرستان عنبرآباد با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 270 کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.