به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این آئین گفت: برگزاری جشنواره های تئاتر در جامعه شور و نشاط خاصی را ایجاد کرده و به تثبیت جایگاه تئاتر در بین مردم و توسعه آن کمک شایانی می کنند.
پرویز طاهری اظهار کرد: در یک سال گذشته دو سینما در شهرستان نطنز راه اندازی شده است و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان آمادگی دارد سالن های موجود در شهرستان ها را برای ایجاد سینما تجهیز کند.
طاهری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توسعه سینما از نظر کمی و کیفی در سطح استان و کشور حمایت می کند و در صورتی که مسئولان شهرستان ها سالنی را برای تاسیس سینما معرفی کنند در سریع ترین زمان ممکن آن را به تجهیزات روز سینمایی مجهز می کنیم.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: برگزاری جشنواره تئاتر کوثر در سطح استانی در سومین سال، خود بیانگر کار بزرگی است که در باغشهر نطنز انجام شده و قابل تقدیر است و امیدواریم روزی برسد که تئاتر در سبد فرهنگی همه خانواده ها جای داشته باشد.
نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: با همکاری و مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری در نطنز افتتاح می ‌شود.
مرتضی صفاری نطنزی افزود: علاوه بر افتتاح این مرکز مقرر شده است تا کلیه مرکزهای فرهنگی و هنری شهرستان نطنز تجهیز شده و کمبودهای آن ها مرتفع شود.
نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی به مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: معضل های اشتغال و اقتصاد دو معضل بزرگ فعلی در جامعه است که سیاست‌ گذاری‌های غلط دهه‌ های گذشته علت این اتفاق است.
وی تصریح کرد: با ارتقای سطح آموزش عالی که چند سال گذشته در جامعه رخ داد، فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش یافتند که این موضوع باعث افزایش بیکاری فعلی شده است.
صفاری گفت: یکی از راهکارهای رفع معضل فعلی بیکاری، پرداختن به هنر و تئاتر است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه ‌ساز ترویج هنر و تئاتر است.
از مجموع 128 اثر ارسالی به سومین جشنواره تئاتر استانی کوثر نطنز، با نظر هیات داوران تعداد 26 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
این جشنواره در بخش های تئاتر صحنه ای کودک، بزرگسال و خیابانی به مدت سه روز ( 4 الی 7 مرداد ماه ) در فرهنگسرای کوثر برگزار می شود.
شهرستان نطنز با بیش از 47 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.