احمد صادقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه توزیع آب شهری، گاز و حتی فاضلاب شکل گرفته و در حال حاضر نگرانی در زمینه انفجار و حادثه بعد از زلزله در تهران وجود ندارد.
به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، اقدامات آب و فاضلاب و شرکت گاز در زمینه مقاوم سازی لوله های شبکه ای توزیع بسیار خوب بوده و تا حدودی این شبکه ها در مقابل زلزله و هر گونه حادثه ای مقاوم هستند.
صادقی تصریح کرد: دردولت برای این موضع 2 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و دستاوردهای آن به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
به گفته وی، همچنین دستاوردهایی هم در حوزه آتش سوزی های مهیب داشتیم که البته این نگرانی همیشه وجود داشته که با وقوع زلزله حریق های مهیب اتفاق بیفتد، اما امروز نگرانی ها با مقاوم سازی شبکه های گاز به حداقل رسیده و همچنین اقدامات موثری به منظور مقاوم سازی شبکه های توزیع آب در بخش مخازن بزرگ و خانگی اتفاق افتاده که نگرانی برای وقوع سیل بعد از زلزله تهران را به شدت کاهش می دهد.
** مدیران بحران از تخصص و دانش کافی برخوردار نیستند
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با بیان اینکه مدیران بحران سراسر کشور از تخصص و دانش کافی برخوردار نیستند گفت: باید برای انتصاب مدیران بحران ملاک ها و توانمندی هایی در نظر گرفت نه اینکه مدیرانی بدون سابقه و کار اجرایی به عنوان مدیر بحران انتخاب کرد.

** 150 دکل ارتباطی مواقع بحران در پایتخت نصب می شود
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه به هنگام وقوع زلزله یا دیگر حوادث طبیعی و غیرطبیعی بزرگ تمامی ارتباطات شهر قطع می شود گفت: برای رفع این مشکل 150 دکل ارتباطی پایدار و مقاوم در برابر زلزله 8 ریشتری در نقاط مختلف پایتخت نصب می شود.
وی با بیان اینکه به هنگام هر حادثه ای مردم نقش بسزایی در کاهش خسارات جانی دارند افزود: مطالعات علمی ثابت کرده که به هنگام هر حادثه ای اگر تمامی تیم های مدیریت بحران و خدمان رسان با کلیه امکانات به روز دنیا مجهز باشند تنها 10 درصد می توانند موجب کاهش خسارات جانی شوند و مردم می توانند با نقش آفرینی خود موجب کاهش 90 درصدی خسارات جانی می شوند.
صادقی ادامه داد: به همین منظور آموزش های مدیریت بحران در حوزه شهروندی باید گسترش یابد و مردم با آخرین اقدامات در وقوع بحران و حادثه آشنا شوند.
** هم افزایی خوبی بین تیم های عملیاتی شکل گرفته است
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هم افزایی و شناخت خوبی بین تیم های عملیاتی در شهر تهران شکل گرفته گفت: در حادثه سیل سال 92 مترو تهران دستگاه های وابسته به شکل جدی پای کار نبودند و شناخت زیادی از یکدیگر نداشتند و نیروهای ستاد مدیریت بحران به سختی توانستند بین تیم های وابسته مدیریت بحران شهر تهران ارتباط برقرار کنند.
وی ادامه داد: این مشکل برطرف شد و در حادثه انفجار لوله گاز شهران و همچنین آتش سوزی پلاسکو نیروهای عملیاتی مدیریت بحران با اتحاد و همدلی و با همکاری سایر دستگاه های وابسته از جمله آبفا، شرکت گاز و سایر نیروهای عملیاتی اقداماتی واحد و یکپارچه ای را انجام دادند.
صادقی خاطرنشان کرد: مدیریت واحد و یکپارچه ای در بحران شهر تهران ایجاد شده و مشکلی در زمینه هماهنگی بین نیروهای عملیاتی وجود ندارد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.