به گزارش ایرنا، سید محمدرضا موالی زاده روز دوشنبه در ششمین نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان تهران در ایوان شمس خاطرنشان کرد: نقاط ضعف و قوت شورای فرهنگ عمومی شناسایی و آسیب شناسی شده است.
وی نبود جلسات منظم شورای فرهنگی در استان ها، شرکت نکردن برخی اعضای اصلی در جلسات ، مطرح کردن موضوعات غیر مرتبط در شورای فرهنگ عمومی، تصویب برخی مصوبات فراوان و غیرضروری، نبود ضمانت اجرایی کافی برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی، فقدان باور نسبت به جایگاه شورای فرهنگ عمومی از سوی برخی اعضا و نداشتن بودجه کافی برای پیگیری مصوبات این شورا از جمله نقاط ضعف شورای فرهنگ عمومی برشمرد.
موالی زاده افزود: فرهنگ عمومی مختصات فکری و رفتاری یک جامعه را نشان می‌دهد و به مثابه شناسنامه فرهنگ یک جامعه است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه در پارلمان های فرهنگی باید آن چه را که به فرهنگ عمومی مربوط می‌شود مورد توجه قرار گیرد، گفت: 15 سرفصل را برای فعالیت شوراهای فرهنگ عمومی در نظر گرفته ایم.
موالی زاده، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، شامل ترویج فرهنگ کار جمعی و اصلاح الگوی مصرف، افزایش مصرف کالاهای ایرانی و حمایت از کالاهای ایرانی، سرمایه اجتماعی-اخلاقی عمومی، زنان و خانواده، بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی، محیط زیست، توجه به معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی و فضای مجازی را از 15 سرفصل فعالیت شورای فرهنگی عمومی عنوان کرد.

*وجود مولفه های قدرتمند فرهنگ عمومی در کشور
وی با بیان اینکه مولفه های فرهنگ عمومی که در کشور وجود دارد و نقاط ارزشمند محسوب می‌شود گفت: اینکه ایرانی ها به ائمه اطهار و خاندان عصمت و طهارت علاقه دارند، ولایتمدار هستند، زیر بار حرف زور نمی روند و روحیه انقلابی دارند مولفه های قدرتمند فرهنگ عمومی کشور ماست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ عمومی در بخش فرهنگ حجاب و عفاف و خانواده نیز مورد توجه قرار می گیرد.
وی افزود: خانواده به پنج دسته خانواده متعالی، متعادل، متزلزل، متشطط و متلاشی تعریف می‌شود اما خانواده‌های کشور ما بیشتر متعادل و متعالی هستند.
موالی زاده گفت: کار فرهنگی با کار فیزیکی متفاوت است و نباید در کار فرهنگی دلسرد شد.
وی خاطرنشان کرد: نباید اینگونه مطرح کرد که ضمانت اجتماعی چه می شود و یا وضعیت بودجه چه می شود.
موالی زاده با بیان اینکه بحث فرهنگ عمومی تهران به صورت ویژه باید نگاه کرد گفت: نمی‌توان اثرات تهران بر کل کشور را نادیده گرفت.
وی تاکید کرد: اثرات مثبت تهران در کل کشور نمایان می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: اهمیت موضوع تهران به حدی است که یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور را به بحث تهران اختصاص خواهیم داد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور ده هزار عضو دارند که قانونگذار برای آنان ترکیب را مشخص کرده است.
وی گفت: شوراهای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و بخش‌های کشور نیز مویرگی تشکیل می شود.
تهران/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.