به گزارش ایرنا، سرهنگ محسن احمدوند روز پنجشنبه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی همچون رسانه ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ابزارهای مهم دیگری هستند که برای فرهنگ سازی، ترویج و آموزش عفاف و حجاب نقش اثرگذاری ایفا می کنند.
وی با اشاره به نامگذاری 21 تیرماه به نام روز ملی عفاف و حجاب پس از حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب، افزود: عفاف و حجاب تکمیل کننده دین اسلام است و امروز پوشش نقش مستقیم و محسوسی در تحکیم خانواده و سلامت اجتماعی ایفا می کند.
احمدوند با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان علیه پوشش جوانان بیان کرد: امروز با سرمایه گذاری دشمن در گسترش جنگ فرهنگی و هجمه بر افکار جوانان، مساله حجاب با شبهه هایی هرچند سطحی اما نگران کننده مواجه است.
وی تاکید کرد: عملکرد مسئولان و متولیان فرهنگی در شبهه زدایی از مساله عفاف و حجاب به عنوان عوامل موثر در طراحی مهندسی فرهنگی می تواند نقش موثری در سطح جامعه ایفا کند.
احمدوند با بیان اینکه گاهی مساله حجاب به وسیله ای برای دین ستیزی تبدیل می شود، افزود: بررسی جنبش های بزرگ دنیا و سیر تاریخی، نشان می دهد که موضوع مبارزه با حجاب و عفاف گاهی موارد به عنوان یک ابزار سیاسی برای اجرای اندیشه های استعماری تلقی می شود.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر با تاکید بر اینکه راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از خانواده، اجتماع، مدرسه و فرد آغاز شود، گفت: در مرحله نخست فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت اعتقادی آموزش و ترویج داده شود.
سرهنگ احمدوند با اشاره به نقش مهم دولت در این راستا و ضرورت پرداختن به آن به عنوان یک مولفه مهم در جامعه بیان کرد: مدیر هر مجموعه و ارگانی می تواند نقش موثری در هدایتگری داشته باشند.
وی هدایت نیروهای دولتی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، پشتیبانی مادی و معنوی از برنامه سازان و هدایتگران، نظارت بر نهادهای فرهنگی و دینی و فضای حاکم بر جامعه، برخورد آگاهانه با متخلفان در این عرصه و توجه به ورودی های فرهنگی را از جمله وظایف دولت در این عرصه برشمرد.
احمدوند به اجرای حدود 80 برنامه همزمان با هفته عفاف و حجاب از 19 تا 25 تیرماه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: حوزه خواهران و بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر نیز در راستای ترویج و فرهنگ سازی عفاف و حجاب 23 برنامه محوری در دستور کار دارد.
وی برگزاری جلسه امر به معروف و نهی از منکر با موضوع عفاف و حجاب، شورای فرهنگ عمومی، کارگروه بانوان و تشکیل ستاد فرعی در بخشداری ها، دیدار با امام جمعه ملایر، غبارروبی گلزار شهدای زن، دیدار با خانواده های معظم شهدای زن و برگزاری کارگاه های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب، پیشگیری از اعتیاد و سبک زندگی را از جمله این برنامه ها برشمرد.
احمدوند یادآور شد: همچنین تجمع حافظان حریم خانواده روز 24 تیرماه در مسیر پارک چمران به سمت پارک سیفیه ملایر برگزار و شاخه گل، کارت و بروشور با موضوع عفاف و حجاب توزیع می شود.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر از دیگر برنامه های این هفته به برگزاری یادواره 40 زن شهید ملایری، مسابقه کتابخوانی با موضوع زن در آیینه جمال و جلال، اهدای هدیه به بانوان برتر محجبه، برگزاری جشنواره بادبادک ها، همایش دختران فاطمی با حضور بیش از 400 تن، یک روز ویزیت رایگان در درمانگاه ولیعصر(عج)، توزیع کتاب با موضوع عفاف و حجاب و تهیه و توزیع سبد کالا اشاره کرد.
سرهنگ احمدوند گفت: به همت حوزه بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر کارگاه خیاطی البسه اسلامی همزمان با هفته عفاف و حجاب در این شهرستان افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا، 21 تیرماه به عنوان روز ملی عفاف و حجاب در تقویم نامگذاری شده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.