به گزارش شامگاه جمعه خبرنگار ایرنا، در راستا واگذاری امور نیازمندان و فقرا به خیران و نیکوکاران این مرکز ایجاد تا اقدامات خیرخواهانه خیرین به خانواده های نیازمند اهدا شود.
آیت الله سید مجید بنی هاشمی در حاشیه این افتتاح این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: این مسجد در محله قدیمی داودیه از دهه 40 با امام جماعت مرحوم آیت الله فخرالدین لواسانی و توسط مرحوم مهندس محسنی دایر شد که طبق وصیت واقف هرگونه کار خیری در این محل باید با نظر مجتهد انجام شود.
وی با بیان اینکه دستگیری از حال نیازمندان می تواند خیرات زیادی را به همراه آورد افزود: هم اکنون تیمی از زنان و مردان خیر در این مرکز وجود دارند که با اولویت تهیه جهیزیه، کمک های تحصیلی، تغذیه و پوشاک به اقدام به شناسایی خانواده نیازمند می کند.
نماینده مراجع تقلید و رئیس موسسه جامعه وعاظ و مبلغین اسلام تصریح کرد: در قدم نخست 140 خانواده نیازمند از این منطقه و جنوب تهران شناسایی و مشخصات آنها در این مرکز ثبت شد که کمک های خود را ازاین مرکز دریافت می کنند.
وی ابرازامیدواری کرد با ایجاد این مراکز در سطح شهر بتوان با کمک های خیرین خانواده های نیازمند تحت پوشش قرار گیرند.
همچنین مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: با تشکیل کمیته امداد از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون شاهد اقدامات مطلوبی در جهت خدمت رسانی به نیازمندان هستیم که در حال حاضر در سطح کشور 2 میلیون و 100 هزار خانوار از خدمات این نهاد بهره مند هستند.
حمید رضا شیران با بیان اینکه نگاه مراکز نیکوکاری در کل کشور توجه به محلات است افزود: این مراکز با مساجد و خیران فعال شده تا فرهنگ خیر و احسان را تقویت کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: هر مسجدی که آمادگی ایجاد مرکز نیکوکاری داشته باشد ما نیز این آمادگی داریم تا به عنوان حامی به این حرکت کمک کنیم.
شیران با اشاره به اینکه تاکنون 50 مسجد سطح استان تهران آمادگی خود را به این نهاد اعلام داشته اند خاطر نشان کرد: ایجاد مراکز نیکوکاری می تواند فرهنگ خیر و احسان را در سطح جامعه گسترش دهد.
در حال حاضر حدود 57 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران می باشند.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.