فریبا سهرابی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شروع هفته سلامت بانوان ایرانی و نقش زنان در خانواده افزود: زنان رکن اصلی خانواده هستند و تضمین سلامتی آن‌ها، تضمین سلامتی همه‌ اعضای خانواده است.
وی هدف از نامگذاری این هفته به هفته سلامت بانوان ایرانی را حساس‌سازی همه‌ اقشار جامعه نسبت به سلامتی زنان دانست و اظهار کرد: به منظور اهمیت بالای سلامتی زنان در جامعه، وزارت بهداشت هرساله یک هفته از مهرماه را به عنوان هفته سلامت بانوان ایرانی اعلام می‌کند.
سهرابی شعار امسال هفته سلامت بانوان ایرانی را 'ورزش، نسخه رایگان سلامت' عنوان کرد و افزود: ورزش ضامن سلامت تمام اقشار جامعه است و به منظور دعوت خانواده ها و به خصوص جامعه زنان به انجام فعالیت های بدنی، شعار فوق برای هفته سلامت بانوان ایرانی انتخاب شده است.
وی به اهمیت ورزش در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: براساس آخرین اخبار و بررسی های انجام شده، ورزش مستمر نقش بسیار مهمی در پیش‌گیری و کنترل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان ها، دیابت و فشارخون دارد.
سهرابی در ادامه با بیان اینکه امید به زندگی سنین 70 تا 74 سال است اذعان کرد: امروزه بیشترین علت مرگ و میر در دنیا بیماری‌های قلبی‌است و ورزش می‌تواند در کنترل و پیشگیری این بیماری ها تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به نقش اساسی مادران در محوریت خانواده اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان میانسال حدود 21 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، توجه به سلامت آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سهرابی به وجود پایگاه های سلامت در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و با پیگیری های وزیر بهداشت، اکنون پایگاه هایی تحت عنوان پایگاه سلامت در سطح کشور احداث شده است که نقش پایش سلامت تمام اقشار جامعه را برعهده دارند.
وی افزود: این پایگاه ها آماده خدمت‌ رسانی به تمام اقشار جامعه و تمام گروه های سنی از نوزادی تا سالمندی هستند.
سهرابی به اهمیت و حساسیت دوران میانسالی به خصوص در زنان اشاره کرد و در این خصوص گفت: در پایگاه های سلامت، همه اقشار جامعه و از جمله زنان از جهت وضعیت تغذیه و سلامت فیزیکی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم به پزشک مربوطه ارجاع داده می‌شوند.
وی در ادامه به لزوم پیشگیری از بیماری‌ها و توجه افراد جامعه به سلامتی خود تاکید کرد و با اشاره به رابطه مستقیم ورزش و کنترل بسیاری از بیماری‌ها از مردم جامعه و به خصوص زنان خواست: فعالیت فیزیکی و ورزش را در برنامه هفتگی خود قرار داده و حداقل روزی نیم ساعت پیاده روی کنند.
24تا 30مهرماه به عنوان هفته سلامت بانوان ایرانی نامگذاری شده است.
نیمی از جمعیت 2میلیون نفری استان کرمانشاه را زنان تشکیل می دهند.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.