جعفرصادق تبریزی روز چهارشنبه در جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: علاوه بر آن، 27 درصد دانش آموزان کشور کلسترول بالا دارند که باید این روند تغییر یابد.
وی اضافه کرد: جامعه ایرانی به داشتن غذاهای سنتی و سالم مشهور بود اما امروز به سمت فست فودها که ارمغان غرب است، حرکت می کند.
وی اظهار کرد: 80 درصد از تغییر رفتارهای تغذیه ای به خود فرد بستگی دارد و سفیران سلامت برای فرهنگ سازی در این زمینه ظرفیتی مطلوب به شمار می رود.
قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود 2 میلیون و 500 هزار سفیر سلامت در کشور گفت:انتقال آموزش های مرتبط با موضوع سلامت به جامعه می تواند از طریق سفیران سلامت انجام شود و هر دانش آموز سفیری برای خانواده و جامعه دانش آموزی است.
تبریزی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هم اکنون فرصت های خوبی را با همراهی وزارت بهداشت در راستای انتقال مفاهیم سلامتی فراهم کرده است، افزود: این نهاد برای حیاط مدرسه و ساعات ورزش دارای برنامه است و می توان شعار هفته سلامت را که زندگی سالم با نشاط و شاد است از این طریق در جامعه مطرح و نهادینه کرد.
به گزارش ایرنا اولین جشنواره سفیران سلامت آذربایجان غربی با حضور دانش آموزان و مراقبان بهداشتی مدارس به تعداد 300 نفر در ارومیه برگزار شد.
در این جشنواره از تندیس جشنواره سفیران سلامت رونمایی شد و از دانش آموزان فعال این عرصه تجلیل شد.
به گزارش ایرنا از 13 میلیون دانش آموز در حال تحصیل در کشور یک میلیون و 200 هزار نفر سفیر سلامت هستند تا پیامهای بهداشتی و موارد لازم در مورد سلامت را بعد از آموزش توسط مربیان به همسالان و خانواده منتقل کنند.
یک میلیون و 300 هزار نفر نیز سفیر سلامت از بین دانشجویان و کارمندان این وظیفه را داوطلبانه برعهده دارند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.