مسعود دانشی روز چهارشنبه به مناسبت هفته سلامت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید با برنامه ریزی اصولی و همکاری بیماران تلاش کنیم تا این آمار و ارقام کاهش داده شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق افزود: 18 تا 20 درصد مردم مصرف سیگار و 18 درصد آقایان مصرف قلیان دارند که این امر شمار بیماران دیابت و نرخ سنی افراد مبتلا را افزایش می دهد.
وی تصریح کرد :هفته سلامت امسال در ایران با شعار زندگی سالم با نشاط و ایجاد روحیه امید و شادابی با محوریت غلبه بر افسردگی در حال برگزاری است.
دانشی ادامه داد: بیماری های قلبی عروقی، سرطانی، دیابت و تصادفات رانندگی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای در کشور داشته و بیشترین آمارمرگ و میر را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به کاهش سن این گونه بیماری ها و شیوع آن تاکید کرد: اصلاح الگوهای غذایی، داشتن تغذیه مناسب، پیاده روی و ورزش گام های مهمی در جهت پیشگیری ازانواع بیماری هاست.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق با اشاره به فعالیت های وزارت بهداشت و زیر مجموعه آن در بحث حفظ سلامت جامعه گفت: نقش وزارت متبوعش در این مقوله تنها 25 درصد و مابقی مربوط به مردم و سایر ادارات و ارگانها است.
وی افزود: تقاضای ما از شهروندان این است که تمامی گروه‌های سنی به همراه خانواده‌های خود به پایگاه‌های سلامت مراجعه کرده و پرونده الکترونیکی سلامت را به ثبت برسانند.
دانشی خاطر نشان کرذ: جشنواره آشپزی دانش آموزان دبیرستان نمونه حضرت معصومه (س) به منظور ایجاد لحظاتی شاد و مفرح برای نوباوگان جامعه و تجلیل از فعالان عرصه سلامت از دیگر برنامه ها ی هفت سلامت بود که اجرا شد.
از اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام گذاری شده است.
سه مرکز بهداشت و سلامت شهری و همین تعداد مرکز روستایی، یک بیمارستان با کلینیک تخصصی و چندین خانه بهداشت در شهرستان بافق فعالیت می کند و آماده ارائه خدمت به مردم هستند.
این شهرستان حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد.
7543/ 6197 خبرنگار:اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.