به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی با تشریح اقدامات و برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران در هفته ملی سالمند اظهار کرد: امسال نیز در راستای تکریم سالمندان و توجه ویژه به نقش اجتماعی این قشر از جامعه برنامه های مختلف و متنوعی را پیش بینی کرده ایم که در محلات، بوستان ها، مراکز فرهنگی و مذهبی مناطق 22گانه شهر تهران اجرا می شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ پیاده روی و گردهمایی دبیران و اعضای کانون های سالمندی شهر تهران به مناسبت روزجهانی سالمند گفت: این برنامه با هدف تکریم سالمندان به عنوان شهروندان ارشد شهر، معرفی و استفاده از توانمندی و ظرفیت های کانون های سالمندان شهر تهران، جلب مشارکت سالمندان در برنامه های اجتماعی و سلامت محور و حساس سازی جامعه نسبت به حقوق سالمندان در پردیس تئاتر تهران واقع در منطقه 15 برگزار می شود.
عبدالهی، برگزاری ویژه برنامه های مختلف فرهنگی ویژه سالمندان در مناطق 22 گانه شهر تهران، برپایی جشن های ویژه و تقدیر از دبیران محلی و منطقه ای و تقدیر از سالمندان فعال و نخبه و تجلیل از شهروندان ارشد را از مهمترین برنامه های هفته تکریم سالمندان برشمرد.
معاون شهردار تهران از برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی برای سالمندان و خانواده ها و عموم شهروندان خبرداد و گفت: در هفته تکریم سالمندان مشاوره های پزشکی روان شناسی، تغذیه، مددکاری اجتماعی به سالمندان ارائه می شود.
وی با اشاره به خدمات رسانی به شهروندان سالمند افزود: پایگاه های ویژه ارائه خدمات سلامت ویژه سالمندان در اماکن عمومی نظیر بوستانها، ایستگاه های مترو، میادین میوه و تره بار و ... راه اندازی می شود.
*برپایی تورهای آموزشی- زیارتی و بازدید از مراکز مذهبی
عبدالهی درباره برگزاری تورهای آموزشی- زیارتی و بازدید از مراکز مذهبی ویژه سالمندان گفت: در این هفته تورهای آموزشی گردشگری ویژه اعضای کانون‌های سالمندی نیزبرگزار می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، بازدید از سراهای سالمندان را از دیگر برنامه های تکریم سالمندان عنوان کرد و افزود: در این هفته مدیران شهری و سالمندان هر یک از مناطق 22گانه از سراهای سالمندان و یا سالمندان سطح منطقه (مراکز نگهداری و منازل) به ویژه خانواده محترم شهدا بازدید می کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح نشاط سالمندی در قالب لیگ مناطق 22گانه گفت: مسابقات مختلف فرهنگی، آموزشی و ورزشی و پایگاه‌های ارائه خدمات سلامت ویژه سالمندان تدارک دیده شده است.
به گفته معاون شهردار تهران، برگزاری و اجرای سامانه ها و برنامه های فرهنگی شامل مراسم ملی و مناسبتی و ... با هدف ارتقای جایگاه سالمندان در جامعه، ارسال پیامک های مرتبط به مجموعه پرسنل شهرداری مناطق و مدیران ارشد، هماهنگی و همکاری در برپایی ایستگاه های سلامت سالمندان در معابر پرتردد از جمله پارک ها، مترو و تهیه و توزیع اقلام آموزشی از قبیل عکس، پوستر، تراکت، تقویم، پمفلت، بروشور، فیلم، لوح فشرده، کتاب و کتابچه از دیگر برنامه های هفته ملی سالمند است.
نهم مهر ماه روز جهانی سالمندان و آغاز هفته ملی سالمند است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.