به گزارش ایرنا، غلامرضا حسن‌پور روز دوشنبه در همایش اصناف و بازاریان شهرستان دماوند که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد خواستار برخورد وزارت صنعت، معدن و تجارت با توسعه این فروشگاه ها شد و افزود: توسعه این فروشگاه ها باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی شده است.
این مقام مسئول در تعریف فروشگاه زنجیره‌ای، گفت: این مراکز باید در مکان هایی احداث و گسترش یابند که مغازه و فروشگاه وجود ندارد و یا مردم دسترسی مناسبی ندارند ولی متاسفانه در قلب شهر و در کنار اصناف و کسبه های دیگر احداث می شوند؛ همین امر موجب شده تا یک شهر هیچ بهره‌ای از فروشگاه در مالیات دهی و خدمات دهی نمی‌برد.
رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از مسئولان فرادستی و وزیر محترم، افزود: درخواست ما این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با اینگونه فروشگاه های زنجیره ایی برخورد کند چراکه مجوزهای این فروشگاه‌ها از طریق اتحادیه‌ سراسری در تهران زیرنظر وزارتخانه صادر می‌شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی های پیش بینی شده در خصوص تنظیم بازار در پایان سال و آستانه عید نوروز افزود: اتاق اصناف ایران موظف است در آخر سال نظارت و بازدیدهای خود را در برخورد با تخلفات احتمالی بیشتر کند.
حسن پور بیان کرد: طرحی را در راستای خدمات رسانی بهتر به سران قوا ارائه نموده ایم که توزیع کالای اساسی و ارزاق عمومی به اصناف و بخش خصوصی واگذار شود تا مردم به ویژه افراد نیازمند با مشکل تامین نیازهای اولیه ارزاق مواجه نشوند نه اینکه باعث تشکیل صف‌های طولانی شود چون منزلت مردم زیر سوال می رود که امیدواریم این طرح مصوب شود.
وی با بیان اینکه باید کارها را به دست خود مردم بسپارند، گفت: حل مشکلات و معضلات اقتصادی راهکار اقتصادی دارد و نباید با راهکار سیاسی و انتظامی برای رفع آن وارد عمل شد.
حسن پور با اشاره به برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر نیز خاطرنشان کرد: در سراسر کشور همایش‌هایی با عنوان یاران همیشگی انقلاب برگزار شده و در حوزه خدمات اجتماعی نیز توزیع نان صلواتی، تخفیف صدور پروانه کسب و تخفیف در هزینه سالانه از جمله برنامه های این سازمان در سطح کشور است.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.