حمیدرضا خلیلی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توزیع کالاهای اساسی در پایتخت و سایر شهرستان های استان تهران اظهار داشت: این کالاها شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ، برنج و شکر است که در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، تعاونی مصرف کارکنان، بنک‌داری‌های سطح شهر تهران و تعاونی‌های مصرف محلی عرضه شد.
وی با اشاره به توزیع 101 هزار و 200 تن اقلام اساسی تنظیم بازار در استان تهران از ابتدای امسال تاکنون افزود: در این مدت 2 هزار تن مرغ گرم، 14 هزار و 600 تن گوشت مرغ سرد و منجمد، 12 هزارتن گوشت گوساله منجمد، 23 هزارتن گوشت گوسفندی سرد و 20 هزارتن گوشت گوسفندی منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان تهران عرضه شد.
خلیلی ادامه داد: هم چنین 5 هزار و 500 تن تخم مرغ از محل واردات در استان تهران برای تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضای استان تهران به طور گسترده در 10 ماهه نخست امسال در اختیار شهروندان قرار گرفت.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سرانه مصرف مرغ در استان را 26 کیلوگرم و سرانه مصرف گوشت قرمز را 11 و نیم کیلوگرم اعلام کرد و گفت: نیاز سالانه مرغ استان تهران 350 هزارتن و گوشت قرمز 157 هزارتن برآورد می شود که از محل تولیدات داخل استان و سایر استان ها و بخشی نیز از محل واردات در حال تامین است.
به گفته وی، اقلام اساسی ازجمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، برنج و شکر برای استان تهران به میزان کافی ذخیره سازی شده و نگرانی بابت تأمین مایحتاج مردم وجود ندارد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از ادامه روند توزیع تا پایان سال خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای تامین میوه ایام پایانی سال 97 و عید 98 پیش بینی شده و در حال ذخیره سازی برای عرضه در این ایام هستیم.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.