به گزارش خبرنگار ایرنا، علی کوهستانی روز سه شنبه در جلسه نهمین کمیته راهبردی تامین میوه ایام پایانی سال و نوروز 97 استان تهران که در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد گفت: عرضه میوه شب عید از روز 20 اسفندماه آغاز و به مدت 2 ماه این طرح ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه شهرستان دماوند و استانهای شمالی کشور تولید سیب و پرتقال خوبی داشتند، سهمیه تنظیم بازار میوه شب عید امسال استان 2 هزارتن سیب و 4 هزارتن پرتقال درنظر گرفته شده است.
کوهستانی اظهار کرد: امسال ، سال فراوانی و وفور میوه بوده و باغات دماوند و شمال کشور تولید سیب و پرتقال خوبی داشتند؛ بنابراین نگرانی بابت خرید و ذخیره‌سازی سیب و پرتقال وجود ندارد .
وی وظیفه امسال سازمان جهاد کشاورزی استان تهران را تنها تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به وفور نعمت و میوه های تولید شده در کشور، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تنها وظیفه تنظیم بازار را برعهده دارد و بخش اعظم میوه مصرفی توسط اتحادیه و صنوف بخش خصوصی تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: حجم تولید مرکبات در شمال کشور امسال به بیش از 2 میلیون تن و میزان تولید سیب در دماوند به بیش از 250هزار تن رسیده است.
معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: سیب تولیدی شهرستان دماوند برای عید امسال خریداری و ذخیره‌سازی شده است و خرید و ذخیره سازی پرتقال در استان مازندران انجام شده که حمل و ذخیره سازی در سردخانه های استان تهران درحال اجراست.
همچنین مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران در این جلسه با بیان اینکه مباشر تامین میوه شب عید امسال از بین تولیدکنندگان تعیین شد، افزود: تمام 2هزارتن سهمیه سیب استان تهران از سوی مباشر تامین، خریداری و در سردخانه های دماوند نگهداری می شود.
سعید زربخش گفت: برای تامین نیاز پرتقال تنظیم بازار شب عید، 4 هزارتن سهمیه برای استان تهران درنظر گرفته شده است که درحال خرید و ذخیره سازی از باغات شمال هستیم.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.