حمید رضا خلیلی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تنظیم بازار میوه شب عید تا ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری که قیمت ها به حد تعادل خود برسد و میوه بهاره به میدان ها عرضه شود ، ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: تنظیم بازار میوه پایان سال 95 و ابتدای سال96 در استان تهران به برای تعادل بخشی به قیمت ها به دلیل روند افزایش قیمت میوه زودتر از زمان پیش بینی شده آغاز و همچنان ادامه دارد.
خلیلی ادامه داد : توزیع میوه باعث شد قیمت ها درحد تعادل حفظ شود و قیمت هایی که قبل از شروع طرح ‏،روند افزایشی داشت ، با تامین میوه در میادین میوه و تره بار شهرداری ، میدان مرکزی ، اصناف و شهرستان های تابعه استان، قیمت میوه ازجمله سیب و پرتقال درسطح مناسب قرارگرفت.
وی با بیان اینکه امسال توزیع میوه ایام پایانی سال بالغ بر11هزار تن بوده که این میزان 3 برابر توزیع در سال گذشته بود اظهار کرد: این طرح تا زمانی که قیمت ها به حد تعادل خود برسد و میوه بهاره به میدان ها عرضه شود ، ادامه خواهد داشت .
وی تاکید کرد:ذخیره میوه طرح تنظیم بازار به میزان کافی در سردخانه های استان تهران موجود است.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: در سال های گذشته شبکه های توزیع میوه طرح تنظیم بازار حدود 140مرکز عرضه بوده ، اما امسال این مراکز با تدابیر اتخاذ شده به بالغ بر 430 مرکز عرضه در غرفه میادین میوه و تره بار شهرداری و اصناف و شهرستان های تابعه افزایش یافت.
وی تصریح کرد : افزایش مراکز عرضه بالغ بر3 برابر سال گذشته برای سهولت دسترسی مردم و شهروندان به میوه تنظمی بازار که باعث شد میزان توزیع نیز به 3 برابر سال گذشته افرایش یابد و در تعادل بخشی به قیمت ها اثر بسیار چشمگیری داشته باشد.
خلیلی در مورد عرضه گوشت قرمز و مرغ منجمد در بازار نیز گفت: ذخایر مرغ منجمد در شرکت پشتیبانی امور دام به میزان کافی موجود است و نگرانی از تامین آن در میادین و اصناف و جود ندارد.
وی یادآور شد: مرغ و گوشت قرمز در نمایشگاه های بهاره در پایان سال 95 و در ابتدای سال 96هم برای جلوگیری از افزایش قیمت ها و تعادل بخشی و دسترسی آسان تر شهروندان به این اقلام در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه شده که درحال حاضر نیز روند توزیع ادامه دارد.
به گفته خلیلی، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران آمادگی دارد که اصناف مورد تایید صنعت، معدن و تجارت جهت دریافت مرغ منجمد به قیمت عرضه خرده فروشی هرکیلوگرم 5900 تومان و گوشت منجمد هم به قیمت هرکیلوگرم 22500تومان جهت دریافت حواله به واحد تنظیم بازار مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.