علی اشرف منصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: با همکاری استانداری تهران، دامپزشکی، مدیریت امورعشایراستان و همچنین سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بیش از 60 هزار راس دام زنده در 105 جایگاه مشخص شده در سطح استان تهران به مردم عرضه شد.
وی بیان کرد: در روز عرفه و عید قربان 450 نفر از دامپزشکان و روحانیون بر ذبح شرعی و بهداشتی این دام ها در جایگاههای تعیین شده نظارت داشتند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: این دام های عرضه شده توسط عشایر استان تهران و همچنین دامداران و تولید کنندگان استانهای تهران و استان های همجوار و غربی کشور تامین شد.
وی خاطرنشان کرد: در روز عرفه و عید قربان استقبال مردم برای خرید دام زنده بسیار مناسب بود و هیچ محدودیتی برای عرضه دام زنده در سطح استان تهران نداشتیم.

** عرضه بیش از 40 هزار راس دام زنده عشایری
همچنین مدیرکل امورعشایراستان تهران نیز در این باره روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در روز عرفه و عید قربان بیش از 40 هزار دام عشایری در سطح جایگاهها و غرفه های تعیین شده به مردم عرضه شد.
سیروس نصیری اظهار کرد: عشایر استان تهران از تولید کنندگان عمده دام سبک استان هستند و بیش از 700 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به واکسیسناسیون منظم و تعلیف دام های عشایر در مراتع و محیط های طبیعی، گوشت این دام ها کیفیت مطلوبی دارند و همواره دام زنده عشایری به عنوان محصول سالم مطرح است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در روز عرفه و عید قربان دام زنده با کیلویی 18 تا 18 هزار و 500 تومان به فروش رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.