رضا خدادادی روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب در جمع دهیاران با اشاره به تاثیر مثبت تخصیص ارزش افزوده به روستاها اظهار داشت: اجرای این طرح تحول بزرگی در آبادسازی روستاها ایجاد کرده است.
وی گفت: مشکل آب شرب روستایی با دستور وزیر نیرو و پیگیری نمایندگان مجلس و دهیاری ها در تعدادی از روستاها با اعتبار اولیه یک میلیارد و 600 میلیون تومان اجرایی و تا حدی برطرف شده است.
بخشدار بومهن با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه امضا شده مقرر شد، بیمارستان خیریه الغدیر به مدت 45 سال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گیرد و 15 میلیارد تومان به عنوان اعتبار اولیه از سوی وزارت بهداشت و درمان به این بیمارستان تخصیص داده شود.
خدادادی گفت: در حوزه روستایی اعتباری معادل 20 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده، اعتبارات دولتی و منابع داخلی دهیاری ها برای اجرای پروژه های عمرانی روستایی هزینه شده است.
وی با اشاره به ارزش عملکرد دهیاران عنوان کرد: دهیاران بازوی توانمند بخشداری در نظارت و اجرای امور روستایی هستند و انتظار می‌رود برنامه ریزی دقیقی در برآورد بودجه مورد نیاز روستاهای تحت مدیریت خود داشته باشند.
بخشدار بومهن اظهار داشت: کارآفرینی و اشتغال زایی روستایی یکی از راه‌های افزایش بودجه ارزش افزوده در روستا است، دهیاران مقاوم سازی منازل روستایی با استفاده از اعتبارات و بیمه روستایی با مشارکت روستائیان را در اولویت کاری خود قرار بدهند.
خدادادی در ادامه با اشاره به ایجاد تعاونی روستایی خاطر نشان کرد: تعاونی روستایی یکی از راه‌های درآمد زایی و بازگشت سرمایه ارزش افزوده به دهیاری‌ها به منظور عمران و آبادی روستاها است.
گفتنی است، در این نشست دهیاران حاضر در جلسه رئوس برنامه های خود را برای گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اعلام کردند.
افتتاح ساختمان بهداشت روستای باغکمش، برگزاری جشن محلی، افتتاح ورزشگاه، میدان مخابرات و ساختمان دهیاری روستای واصفجان، افتتاح ساختمان دهیاری روستای گلخندان جدید، برگزاری کارگاه فرزند پروری و مشارکت مردمی در جمع آوری زباله های روستا و پلاک گذاری روستای اصطلک، نصب پلاک‌های ساختمانی ، برگزاری مسابقه و جشن در دهه مبارک فجر در روستای گلخندان قدیم بخشی از برنامه های ارائه شده توسط دهیاران حاضر در این نشست بود.
شهر بومهن با صد هزار نفر جمعیت در شهرستان پردیس و در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.