به گزارش ایرنا ، فرید براتی سده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز اقامتی میان مدت زنان و مرکز پیشگیری بهزیستی شهرستان قرچک گفت: زمانی که معتادان از سطح مناطق مختلف جمع آوری و به سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند ، تحت غربالگری قرار می گیرند تا میزان اعتیاد آن ها مشخص شود.
وی تصریح کرد: درمان معتادان متجاهر ، فرایندی 3 تا 6 ماهه است و پس از این بازه زمانی، افراد از مراکز سازمان بهزیستی ترخیص می‌شوند.
براتی سده تأکید کرد: معتادان متجاهری که در مراکز بهزیستی بهبود پیدا می‌کنند باید مورد حمایت‌های سایر بخش‌ها و دستگاه های حمایتی قرار گیرند تا روند درمان آن‌ها کامل و همیشگی شود.
معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود : ساماندهی بهبود یافتگان از اعتیاد ، حلقه مفقود شده ای در درمان این افراد است که در صورت تکمیل نشدن می تواند باعث بازگشت دوباره معتادین به دامن اعتیاد شود.
وی همچنین افزود : در غربالگری های صورت گرفته از افراد جمع آوری شده از سطح شهرها ، مشخص می‌شود که حدود 30 تا 40 درصد این افراد معتاد نیستند.
براتی سده ادامه داد: افرادی که از سطح شهرها جمع آوری می شوند ، در صورتی که معتاد متجاهر نبوده تنها در رده کارتن خواب‌ها قرار گیرند ، از مراکز سازمان بهزیستی خارج می‌شوند.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 //6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.