دکتر اسماعیل قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای طرح جدید سازمان بهزیستی کشور مبنی بر پرداخت مستمری به تمام افراد تحت پوشش، تعداد مستمری بگیران این سازمان از 6 هزار و 800 خانوار به 18 هزار خانوار در حال حاضر افزایش یافته است.
وی افزود: پیش از این در راستای ریشه کنی فقر مطلق در جامعه هدف، با اجرای قوانین سخت گیرانه فقط معلولان شدید و خیلی شدید، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست شامل دریافت مستمری می شدند.
قربانی یادآور شد: این در حالی است که حدود چهار هزار خانوار نیز پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند که اسامی آنها در سامانه بهزیستی ثبت شده و اقدامات در حال انجام است.
وی اظهار داشت: مبلغ دریافتی مستمری در خانواده های تک نفره، یک میلیون و 80 هزار ریال، دونفره دو میلیون و 150 هزار ریال، سه نفره دو میلیون و 890 هزار ریال، چهار نفره سه میلیون و 500 هزار ریال، پنج نفره سه میلیون و 850 هزار ریال و در خانواده های 6 نفره چهار میلیون و 170 هزار ریال است.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه افزود: تمام افراد مستمری بگیر این سازمان تاکنون یک نوبت سبد کالای دولت را دریافت کرده اند.
وی در خصوص اطلاع رسانی انجام گرفته در رابطه با مراجعه خانوارهایی که کمتر از 30 میلیون ریال درآمد دارند به ادارات بهزیستی نیز اظهار داشت: افراد باید اعتراض خود را ادارات تعاون ارجاع دهند و بهزیستی در این رابطه متولی نیست.
هم اکنون 38 هزار و 700 خانوار شامل 91 هزار و 600 نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی خراسان شمالی هستند که 19 هزار نفر آنها در حوزه توانبخشی و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.
ط/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.