فرحناز محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم (آمبولیوپی) کودکان توسط بهزیستی در استان خبر داد و گفت: این طرح از آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذر ادامه خواهد یافت.
محمدی اظهار داشت: غربالگری بینایی کودکان در پایگاه های ثابت بهزیستی در سطح استان انجام می شود و دستگاه های غربالگری سیار بهزیستی در محلات گشت زنی می کنند و به صورت رایگان کودکان را بینایی سنجی می کنند.
او اضافه کرد: این دستگاه های سیار به مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و درمانگاه ها توسط بهزیستی فرستاده می شوند و معاینات بینایی کودکان نیز با استفاده از استانداردترین دستگاه ها صورت می گیرد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته 67 هزار و 500 کودک زیرپوشش این طرح قرار گرفتند که چهار هزار و 456 نفر آنها مشکوک به اختلالات چشمی بودند.
محمدی افزود: از این تعداد به میزان 361 کودک که دارای بیماری تنبلی چشم بودند شناسایی شدند و یک هزار و 782 نفر به عیوب انکساری مبتلا بودند.
نزدیک به 53 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه از خدمات بهزیستی بهره ‌مندند که از این تعداد 33 هزار نفر معلول و 6 هزار نفر نیز زنان سرپرست خانوار هستند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.