به گزارش ایرنا، یوسف دولتی روز دوشنبه در مراسم بازدید معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران و جمعی از مدیران و مسئولان بهزیستی استان تهران از مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب ماده 16 شفق اظهار داشت: خانواده نقش محوری و اساسی در پیشگیری از بروز اعتیاد فرزندان به ویژه جوانان در جامعه دارند.
وی با بیان اینکه درمان معتادان در مراکز درمان خلاصه نمی شود، تصریح کرد: حمایت جامعه از معتادان و ورود آنها به چرخه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی این گروه را از بروز مجدد به اعتیاد دور می کند.
دولتی با اشاره به اینکه در زمینه تضمین سلامت افراد به ویژه جوانان همه باید نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیت‌پذیر باشند، افزود: اعتیاد، طلاق و بیکاری مثلثی است که همه در قبال آن مسئول هستند چرا که این موارد می تواند زمینه بروز اعتیاد را در جامعه فراهم کند.
وی یادآور شد: حمایت های پس از ترخیص به دلیل عدم تامین منابع مالی و نبود مددکار یکی از مشکلات معتادان بهبود یافته به شمار می رود در حالیکه این موضوع از اهمیت چشمگیری برخوردار است.
مدیر عامل انجمن مراکز بهبودی اقامتی استان تهران بر اهمیت نقش خانواده و اجتماع در امر پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: اهتمام روزافزون و جدی در راستای کاهش آمار اعتیاد، وظیفه تمامی آحاد جامعه است.
وی درمان معتادین به منظور جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از پیامدها و عوارض اعتیاد در جامعه را ضروری دانست و افزود: اشتغال و پذیرش معتادان بهبود یافته همزمان با درمان آنها نیازمند عزم همگانی است.
دولتی عنوان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای به معتادان در دوران درمان انجام می شود تا بتوانند پس از بهبودی وارد اجتماع شوند البته این موضوع مستلزم همراهی و همکاری همه جامعه بوده که در صورت عدم همکاری، احتمال بازگشت این قشر به اعتیاد بسیار زیاد است.
به گزارش ایرنا، مدیریت مرکز نگهدار معتادان متجاهر شفق در سال 96 از شورای مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی شهرستان ری واگذار شد، زمین فاز اول این کمپ 30 هزار متر مربع است که 4 هزار متر مربع زیربنا، 2 هزار و 500 متر مربع نیز سالن نگهداری از معتادان را دارد و در حال حاضر 800 معتاد متجاهر در این کمپ در حال درمان هستند.
تهرام/1970//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.