معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان، گفت: تعداد آمار و اطلاعات افراد مبتلا به ایدز و بیماری‌های عفونی محرمانه است.

به گزارش ایلنا از زنجان، گل‌نساء آقا‌محمدی،  معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان، در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در زنجان ، به مناسبت روز جهانی اچ  ای وی (ایدز) با اشاره به اهمیت ابتلا به بیماریهای عفونی در جامعه، گفت: متولی اصلی حوزه بیماریهای عفونی از جمله ایدز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی است.

وی، با بیان اینکه کمیته‌ای ویژه زیر نظر استانداری در حوزه بیماریهای عفونی فعالیت می کنند، تصریح کرد: این کمیته با رویکرد کاهش بیمایهای عفونی نظیر هپاتیت بی و سی ، سل و ایدز فعالیت دارند.

این مسئول در بهزیستی زنجان،با اشاره به رویکرد پیشگیری و آموزش در این باره ادامه داد: در صورت نیاز و مراجعه افراد، برای افراد دارای اعتیاد و رفتارهای پر خطر تست سریع انجام می‌گیرد و تست این افراد نیز به صورت رایگان است.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان، همچنین خبر از ارجاع پرونده افراد مشکوک به مراکز تخصصی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی داد و گفت: تا حد ممکن طول درمان این افراد نیز به صورت رایگان است.

به گفته آقا محمدی، تعداد آمار و اطلاعات این افراد به صورت محرمانه است و فقط دانشگاه علوم پزشکی در صورت نیاز می‌تواند اطلاعات و تعداد این افراد را اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.