به گزارش ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی روز پنجشنبه در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه افزود: آموزش و پرورش باید اهتمام کافی در حوزه مشاوران مدارس بویژه در مقاطع متوسطه دوم داشته باشد.
وی با اشاره به گزارش کارشناس حقوقی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه مبنی بر فاقد سند بودن 51 مورد از مدارس و اراضی تحت تملک اداره مذکور،اظهار داشت: به دلیل بالا بودن هزینه جانمایی و تهیه نقشه UTM برای این تعداد از املاک آموزش و پرورش، پس از بررسی و برآورد دقیق هزینه ها و تعیین سهم بودجه استانی در این خصوص، کمیته ای با حضور اداره راه و شهرسازی، ثبت و اسناد، بنیاد مسکن و آموزش و پرورش تشکیل و در جهت کاهش هزینه ها راهکاری تدبیر کنند تا طی سه سال آینده تمام املاک دارای سند شوند.
به گفته مسعود حسینی کارشناس حقوقی آموزش و پرورش فیروزکوه این شهرستان با 5 هزار و 110 دانش آموز دارای 50 مدرسه دولتی و غیر دولتی فعال است؛ همچنین 51 مورد از مدارس و املاک آموزش و پرورش این شهرستان فاقد سند مالکیت و 48 مورد از آنها دارای سند هستند.
جمارانی در ادامه با اشاره به بازدید اخیرش از هنرستان پسرانه امام علی (ع) شهر فیروزکوه بیان داشت: این مدرسه، دانش آموزان بسیار با استعدادی دارد که با برطرف شدن مشکلات موجود می توانیم شاهد موفقیت های بیشمار آنها در سطوح بالای علمی و پژوهشی باشیم.
وی در خصوص مشکلات این هنرستان گفت: تجهیزات و امکانات این مدرسه با گذشت 20 سال از سابقه فعالیت آن فرسوده و یا به دلیل پیشرفت فناوری و ابزار آلات روز غیر قابل استفاده شده است که باید در راستای تامین وسایل مورد نیاز کارگاه های این مجموعه با همکاری مسئولان مربوطه اهتمام کافی را به کار گیریم.
این مقام مسئول تاکید کرد: حضور مربیان حرفه ای در کنار سربازان معلم نیز می تواند نقش بسزایی در پیشرفت محصلان این هنرستان داشته باشد.
فرماندار فیروزکوه درخصوص کسر کردن بخشی از هزینه سرویس دانش آموزان توسط مدارس ضمن بیان اینکه این اقدام در اجرای بخشنامه ی ابلاغ شده از سطوح بالای مدیریتی آموزش و پرورش انجام می شود اظهار داشت: مبلغ مشخصی از هزینه دریافتی جهت حق الزحمه مسئول شیفیت سرویس مدارس از سوی مدرسه مربوطه کسر می شود.
یوسفی جمارانی با تاکید بر نتایج مثبت این طرح ادامه داد: واریز هزینه سرویس به حساب مدیریت مدرسه و مسئولیت گزینش راننده توسط آموزش و پروش منجر می شود تا والدین از سرویس رفت و آمد فرزندان خود اطمینان خاطر داشته باشند.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه فیروزکوه از شهرستان های محروم استان تهران است اظهار داشت: امیدواریم با تدابیر مدیر کل جدید آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران شاهد تغییرات محسوسی در این حوزه بویژه در فیروزکوه باشیم چرا که این شهرستان از نوجوان با استعداد، فعال و با انگیزه ای برخوردار است که با کمی حمایت می توانند به درجات بالاتر دست یابند.
قاسم میرزایی نیکو گفت: هفته فرهنگی فیروزکوه که از اول دی ماه آغاز می شود اقدامی بسیار شایسته در جهت معرفی ظرفیت های این شهرستان است و آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان فرهنگی باید سعی داشته باشند تا طی این هفته نقش چشمگیری را ایفا کند.
امام جمعه فیروزکوه نیز اظهار داشت: باید در جهت استقبال دانش آمزان از نماز جمعه و یادگیری آموزه های دینی تدابیری متناسب با این دوره زمانی اتخاذ کنیم تا بتوانیم از آسیب های اجتماعی و توطئه دشمن برای جوانان جامعه جلوگیری کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی امیری ارجمند تاکید کرد: والدین دانش آموزان باید آموزش مسائل دینی و برنامه های متنوع در این حوزه را از آموزش و پرورش مطالبه کنند؛ همچنین ما مسئولان برای انجام تعهدات و تکالیف خود موظف به اجرای این موارد هستیم.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این نشست یادآور شد: ریاست فرمانداران شهرستان ها بر جلسات شورای آموزش و پروش نشان از اهمیت این جلسات دارد؛ همچنین حضور مسئولان در حوزه های مختلف بیانگر این موضوع است که آموزش و پرورش نمی تواند به تنهایی در اداره و حل مشکلات مدارس و دانش آموزان موفق عمل کند و این حوزه نیازمند تلاش تمام مسئولان است.
محمد صیدلو در ادامه گفت: چهلمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی را بیش از پیش جشن خواهیم گرفت و باید توجه کنیم در آستانه چهل سالگی انقلاب تصمیماتمان متکی بر پژوهش و تحقیق باشد و با شتاب زدگی دست به اقدامی نزنیم.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.