حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی خمین، افزود: اتخاذ تمهیدات به منظور رفع مشکلات فرهنگی باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: فرهنگ عمومی نقش بسزایی در تقویت و توسعه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تجاری دارد و مسئولان برای اجرایی کردن برنامه های شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید تلاش کنند.
امام جمعه خمین گفت: ترویج معروف از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است چرا که با ترویج معروف در جامعه منکرات خود به خود از جامعه حذف می شود.
حجت الاسلام حسینی پور در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: نخستین چیزی که خداوند به پیامبر اکرم (ص) امر فرمود خواندن بود و همه مسئولان فرهنگی توسعه فرهنگ مطالعه را در اولویت کار خود قرار دهند.
وی افزود: نشست های شورای فرهنگ عمومی باید به صورت ماهیانه و مرتب برگزار شود و در آن مسایل، مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه بررسی و راهکارهای موثر برای رفع این آسیب ها پیشنهاد شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: در حوزه فرهنگ عمومی باید تمهیداتی اندیشیده شود که ارزش هایی که از گذشته وجود داشته و کمرنگ شدند دوباره احیا و ارزش های موجود نیز حفظ شوند.
«احمد طهرانی» افزود: فرهنگ مقوله ای گسترده است و می طلبد که موضوعات مرتبط با فرهنگ که اولویت بیشتری دارند در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در راستای توسعه و بهبود حوزه فرهنگی و اجتماعی در جامعه، افزود: برنامه ریزی برای تقویت شاخص های فرهنگی و اجتماعی در مدارس و دانشگاه ها می تواند کمک موثری باشد.
فرماندار شهرستان خمین در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از رسالت های شورای فرهنگی عمومی، افزود: ترویج و بهبود فرهنگ اسلامی و ایرانی می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه امروز تاثیر بسزایی داشته باشد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.