به گزارش ایرنا،حسین کاغذلو روز شنبه در دیدار با اهالی روستای قلعه خواجه از توابع بخش جوادآباد ورامین افزود: دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز فعالیت توجه ویژه ای به مناطق روستایی داشته و نتیجه آن را می توان در تغییرات اساسی صورت گرفته در این مناطق مشاهده کرد.
وی افزود: اقتصاد شهرستان ورامین بر پایه کشاورزی استوار است و روستائیان به عنوان تولید کنندگان مواد غذایی مردم ، پیشگام در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی هستند.
وی تأکید کرد: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به مناطق شهری در اصل کمک به اقتصاد منطقه و زنده نگاه داشتن چرخه تولیدات کشاورزی است که یقینا با افزایش امکانات و زیرساخت ها ، بخش مهمی از این هدف محقق می شود.
کاغذلو افزود : دولت با هدف توسعه فعالیت های اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در مناطق روستایی ، اجرای طرح های ویژه ای را در دست اقدام دارد که مهمترین این طرح ها را می توان در اعطاء تسهیلات ویژه بانکی در اجرای طرح های اقتصادی در مناطق روستایی عنوان کرد.
وی همچنین از اعطای تسهیلات ویژه برای نوسازی بافت روستایی خبر داد و از روستائیان خواست تا به منظور استحکام بخشیدن به منازل خود ، از این تسهیلات استفاده کنند.
سرپرست فرمانداری ورامین کمبود آب را چالش مهم کشاورزی منطقه دانست و افزود : دولت به منظور اجرای طرح های آبیاری نوین ، تسهیلات ویژه و بلاعوضی را در اختیار کشاورزان قرار می دهد که در صورت تجمیع شدن اراضی کشاورزی ، این تسهیلات از میزان بیشتری برخوردار می شود.
در این جلسه ساماندهی گلزار شهدای روستا ، بهبود و ساماندهی حق آبه کشاورزی ، جابجایی وتعویض تیرهای چوبی و فرسوده برق ، افزایش بافت روستایی و اختصاص تسهیلات ویژه مقاوم سازی به روستائیان به تصویب رسید.
ورامین بیش از 70 پارچه آبادی دارای سکنه در دو بخش مرکزی و جوادآباددارد.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.