به گزارش ایرنا امیر قادری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه استانی تسهیلات اشتغالزایی روستایی افزود: این میزان تسهیلات تا پایان سال جاری با نرخ سود هشت درصد از محل تسهیلات بانک سینا به متقاضیان واجد شرایط طرح های تولیدی و اشتغالزایی در روستاهای استان پرداخت شود.
وی اظهار کرد: اشتغال مهمترین مشکل استان است و لذا بانک های عامل و مدیران دستگاه های مرتبط در خصوص پرداخت تسهیلات روستایی باید نهایت تلاش را داشته باشند.
وی ادامه داد: از محل اعتبارات سال 95 که در اسفند سال قبل ابلاغ شد تاکنون 200 میلیارد ریال توسط این کارگروه در قالب 29 طرح به بانک سینا معرفی شده است که در حال حاضر 19 طرح به مبلغ 120 میلیارد ریال مصوب شده و 16 طرح هم به مبلغ 77 میلیارد ریال پرداخت شده است.
معاون استاندار کردستان خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات سال 96 تاکنون 37 طرح به مبلغ 297 میلیارد ریال توسط کارگروه به بانک معرفی شده و در حال حاضر 11 طرح به مبلغ 92 میلیارد ریال توسط بانک مصوب و 14 طرح به مبلغ 120 میلیارد ریال در دست بررسی است.
قادری یادآور شد: از محل مرحله دوم تسهیلات سال 95 نیز تاکنون 22 طرح به مبلغ 124 میلیارد ریال توسط کارگروه مصوب و به بانک سینا برای بررسی معرفی شده است.
وی اظهار کرد: در مجموع با احتساب تسهیلات سال 95 و سال 96 تاکنون 620 میلیارد ریال توسط کارگروه در قالب 78 طرح تصویب و به بانک سینا معرفی شده است.
معاون استاندار کردستان افزود: هدف از پرداخت این تسهیلات، توسعه مناطق روستایی، اشتغالزایی روستایی، ارتقای تولید، تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان است.
قادری ادامه داد: بانک های عامل و دستگاه های اجرایی مؤظفند حداکثر تسهیلگری را در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط داشته باشند و گزارش اقدامات خود را به صورت هفتگی به جلسات کارگروه که در این راستا برگزار می شود، ارائه دهند.
با این طرح در کردستان 34 طرح اجرا می شود که طی آن 335 شغل پایدار در مناطق روستایی ایجاد می شود.
طرح های صنایع تبدیلی کشاورزی، توجه به زنجیره های تولید در سطح روستاها از جمله سردخانه ها، فرآوری محصولات، بسته بندی و نگهداری مواد غذایی و در حوزه گردشگری نیز به مجتمع های بین راهی و گردشگری و واحدهای اقامتی از جمله طرح هایی است که می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد علوی به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک سینا، در قالب تامین مالی طرح های مناطق روستایی کشور، حداکثر 20 میلیارد ریال تسهیلات قابل اعطا به هر متقاضی پرداخت می شود.
حداکثر سود این تسهیلات 12 درصد است که 10 درصد سود بانکی آن به صورت یارانه ای تامین می شود.
پنج درصد از یارانه سود تسهیلات توسط بنیاد علوی و پنج درصد نیز توسط معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور تامین می شود که در نهایت این تسهلات با نرخ تک رقمی به متقاضیان مناطق محروم و روستایی پرداخت شود.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: امید بهمنی
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.