یک منبع نظامی به خبرنگار سانا گفت که یگان هایی از ارتش سوریه امروز شهرک المال و تپه آن را در شمال غرب درعا آزاد کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا، یگان های ارتش سوریه امروز شهرک و تپه«المال» را در شمال غرب استان درعا را آزاد کردند.

یک منبع نظامی به خبرنگار سانا گفت که یگان هایی از ارتش سوریه امروز شهرک المال و تپه آن را در  شمال غرب درعا آزاد کردند

ستاد تبلیغات جنگ نیز گزارش داد که ارتش سوریه شهرک و تپه المال ، شهرک  و تپه«عقربا» و نیز تپه «المحص»در جنوب شهرک «النمر» را آزاد کرد..

روز گذشته نیز ارتش سوریه تپه استراتژیک«الحاره» و 4 روستای مهم  در شمال غرب درعا را پس از آن که آخرین تجمع های گروه های تروریستی را از بین برد، آزاد کرد.

در تحولی دیگر، گروه های مسلح در ساحل سوریه با نظارت مصر و ضمانت روسیه و با میانجی گری «احمد الجربا» یکی از رهبران مخالفان و رئیس جریان« الغد» سوریه و نیز دیگر گروه ها در ریف شمال «حمص» توافقنامه پیوستن به تلاش ها برای مبارزه با تروریسم در سوریه امضا کردند.

گروه های مسلح در سوریه در ساحل سوریه توافقنامه آتش بس با دولت سوریه با نظارت مصر و ضمانت روسیه و با میانجی گری احمد الجربا رئیس جریان الغد سوریه را امضا کردند.

این توافقنامه شامل مشارکت این گروه ها در اقدامات مبارزه با تروریسم و بستر سازی برای راه حل سیاسی بحران سوریه و بازگشت پناهندگان و آوارگان به مناطق شان و آزادی بازداشت شده ها می شود.

همچنین گروه های مسلح دیگری در شمال حمص و در رأس آنها «جیش التوحید» توافقنامه قاهره را به منظور پیوستن به تلاش ها برای مبارزه با تروریسم در سوریه و ایجاد نیروی حفظ امنیت امضا کردند.

از جهتی دیگر،«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تاکید کرد:گروه های تروریستی مسؤول کشته شدن غیر نظامیان در سوریه هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: شما مى دانید هنگام جنگ قربانى شدن غیر نظامیان اجتناب پذیر نیست، سؤالى اینجا وجود دارد مسؤل این موضوع کیست ؟ فکر مى کنم که گروه هاى تروریستی مسؤول این موضوع هستند،گروه هاى تروریستى که منطقه را بى ثبات مى کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که تعداد زیادى از غیر نظامیان در پى بمباران شهر «رقه» توسط امریکا قربانى شدند و این شهر کاملا ویران شد و اکنون شبیه استالینگراد در جریان جنگ جهانی دوم است.

از سوی دیگر، هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا که خارج از شورای امنیت تشکیل شده است روز گذشته خانه های شهروندان را در ریف«البوکمال» در استان «دیرالزور»بمباران کردند که که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان و وارد شدن خسارات مادی فراوانی منجر شد.

منابع محلی به خبرگزاری سانا گفتند که جنگنده های ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا، روز گذشته بار دیگر روستای «السوسه» در استان دیرالزور، را بمباران کردند

جنگنده های ائتلاف بین الملل در این حمله، منزل یکی از ساکنان السوسه را هدف قرار دادند و پدر و مادر خانواده جان باختند.

چند عضو دیگر این خانواده از جمله کودکان و زنان نیز زخمی شدند که حال برخی از آن ها وخیم اعلام شده است.

در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی خسارات زیادی به منازل مسکونی شهروندان در روستای السوسه وارد شد.

دو شهرک «الباغوز فوقانی» و السوسه در کرانه شرقی رود فرات واقع در حومه شهر البوکمال نیمه شب جمعه گذشته هدف حملات شدید جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی قرار گرفتند که در پی این حملات بیش از 50 غیرنظامی کشته شدند و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.