یانگ جیه چی تاکید کرد: ملت سوریه فقط حق دارد که درباره آینده خود و کشورش تصمیم بگیرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، چین تاکید کرد که بحران سوریه تنها با ابزارهای سیاسی حل می‌شود، ملت سوریه فقط حق دارد که درباره آینده خود و کشورش تصمیم بگیرد.

«یانگ جیه چی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و دبیر کمیته مرکزی امور خارجی چین امروز شنبه گفت: دیدگاه چین در قبال بحران سوریه بر لزوم پایبندی و احترام به سلامت منطقه ای و استقلال و حاکمیت سوریه تاکید دارد، تنها راه برون رفت از بحران سوریه، راه حل سیاسی است.

یانگ جیه چی تاکید کرد: ملت سوریه فقط حق دارد که درباره آینده خود و کشورش تصمیم بگیرد.

 

انفجار تروریستی در ریف دمشق

در انفجار یک بمب در یکی از جاده های کشاورزی در روستای«دیر ماکر» در ریف دمشق دو نفر جان خود را از دست دادند و 4 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

برخی منابع محلی گفتند که یک بمب در زمان بازگشت تعدادی از کشاورزان از زمین های زراعی خود در یکی از جاده های کشاورزی در روستای دیر ماکر منفجر شد و منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر از روستای«الکوم»شد.

این حادثه در نتیجه کارگذاشتن عمدی بمب ها و مین ها در جاده های کشاوری و اراضی زراعی توسط گروه های تروریستی پیش از فرار آنها از مناطق مختلف رخ داده است.

 

ادامه  روند بازگشایی جاده ها و راه های ارتباطی

در ادامه روند از بین موانع  در جاده های مهم و بازگشایی راه های ارتباطی میان شهرها، ارتش سوریه موانع خاکی که تروریست ها در جاده ارتباطی بین گمرگ قدیم و مرزهای اردن ایجاد کرده بودند، از بین برد.

واحد های ارتش عربی سوریه دو روز پیش وارد منطقه «درعا البلد» شدند و پرچم ملی  سوریه را بر فراز ساختمان پست در شهر درعا بر افراشتند.

در همین حال، زندگی عادی در شهرها و شهرک ها و روستاهای غرب شهر درعا پس از پاک سازی آنها از تروریستم بازگشته است.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه حمله تروریستی داعش به محور سد«الزلف»در ریف شرقی«السویداء» را دفع کرد و تعدادی از مهاجمان را کشت و تعدادی دیگر را زخمی کرد.

 

آغاز روند تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین به ارتش در درعا 

روند تحویل تسلیحات سنگین و نیمه سنگین گروه های مسلح حاضر در منطقه درعا البلد در شهر درعا به ارتش عربی سوریه در چارچوب توافق چهارشنبه گذشته آغاز شده است.

خبرنگار خبرگزاری سانا گفت: امروز گروه های مسلح در درعا البلد در راستای اجرای توافق مقادیری از تسلیحات سنیگن و مهمات را به ارتش عربی سوریه تحویل دادند.

این توافق شامل درعا البلد،   مناطق« السد، المخیم ، سجنة، المنشیه، غرز و الصوامع» می شود و بر اساس آن، گروه های مسلح باید سلاح سنگین و نیمه سنگین تحویل ارتش عربی سوریه شود و به وضعیت افراد مسلحی که خواستار رسیدگی هستند، رسیدگی خواهد شد و تروریست ها که مخالف این توافق هستند از این منطقه خارج خواهد شد.

در همین حال، تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد که گروه های مسلح سلاح های سنگین خود را در شهرک «انخل» در ریف درعا به ارتش سوریه تحویل دادند.

دو روز پیش واحد های ارتش وارد منطقه درعا البلد شدند و پرچم ملی را بر فراز ساختمان پست بر افراشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.