خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی سوری نوشت که اسرائیل با چند موشک یک مرکز نظامی را در شمال فرودگاه نظامی النیرب در حلب هدف قرار داد و خسارت ها فقط مادی بوده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد که دشمن صهیونیستی بار دیگر به اراضی سوریه تجاوز کرد و این بار یک مرکز نظامی در شمال فرودگاه نظامی «النیرب» در استان »حلب» را هدف قرار داد و نتیجه این حمله هوایی نیز فقط مختصر به تلفات مادی بوده است.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی سوری نوشت که اسرائیل با چند موشک یک مرکز نظامی را در شمال فرودگاه نظامی النیرب  در حلب هدف قرار داد و خسارت ها فقط مادی بوده است.

این منبع نظامی افزود که دشمن صهیونیستی تلاش های بیهوده و ناامیدانه خود برای حمایت از گروه های تروریستی شکست خورده در «درعا» و «القنیطره» را تکرار می کند و با موشک هایش یکی از مراکز نظامی را در شمال فرودگاه النیرب مورد تجاوز قرار داد.

بنابر این گزارش، ارتش سوریه پس از بازپس گیری بیش از 90 درصد از مساحت استان درعا و بازپس گیری کامل مرزهای سوریه با اردن، حمله به مواضع گروه های مسلح در شرق استان القنیطره را آغاز کرد و اکنون تلاش می کند با ادامه پیشروی های خود مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی در استان های درعا و القنیطره را آزاد کند.

 

خروج یگان های حمایت مردمی کرد از شهر منبج در شمال سوریه

شورای نظامی شهر «منبج»که این شهر را در کنترل خود دارد اعلام کرد که آخرین بخش از نیروهای یگان های حمایت مردمی کرد روز یکشنبه این شهر را ترک کردند.

خروج یگا های حمایت مردمی کرد از منبج یکی از خواسته های قدیمی ترکیه است که حضور این یگان در نزدکی مرزهایش را تهدیدی برای خود می داند.

شورای نظامی شهر منبج با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «شورای نظامی منبج اعلام می کند که آخرین بخش از مشاوران نظامی یگان های حمایت مردمی پس از پایان ماموریت خود در آموزش و آماده سازی نیروهای ما با توافق ائتلاف بین المللی از منبج خارج شد.»

شورای نظامی منبج یک گروه شبه نظامی است که با نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه همپیمان است.این شورا بارها حضور افراد مسلح یگان های حمایت مردمی کرد در منبج را تکذیب کرد و تأکید کرد که فقط برخی از مشاوران نظامی یگان های حمایت مردمی در این شهر حضور دارند.

پیش از این ترکیه و آمریکا پس از ماه ها اختلاف بر سر منبج به توافق رسیدند و بر اساس این توافق یگان های حمایت مردمی کرد از منبج خارج شده و نیروهای ترکیه و آمریکا برای حفظ امنیت و ثبات شهر در اطراف شهر به طور مشترک فعالیت می کنند.

 

مسکو:مذاکرات پوتین و ترامپ درباره سوریه دشوار است

«دیمتری پسکوف» سخگوی کاخ کرملین گفت که مذاکرات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی اش در دیدار امروزشان در هلسینکی پایتخت فنلاند درباره سوریه بسیار دشوار خواهد بود.

پسکوف دلیل دشواری مذاکرات پوتین و ترامپ درباره سوریه را موضع آمریکا درباره ایران همپیمان روسیه و یکی از قوی ترین طرف ها در سوریه دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.